کد خبر: ۳۰۹۲

حکیم مهر -  مدیر کل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه 100 اکیپ دامپزشکی توزیع فرآورده‌های گوشتی را نظارت می‌کنند، گفت: از 6 کشور گوشت و مرغ وارد می‌شود و درماه رمضان مشکل تامین گوشت در استان تهران را نخواهیم داشت.

دکتر علی اکبر فرجی اظهار داشت: امسال در ماه رمضان 100 اکیپ نظارتی و بهداشتی به فرآورده‌های دامی سطح استان تهران نظارت می‌کنند که نسبت به سال گذشته با 25 درصد رشد همراه است.
مدیر کل دامپزشکی استان تهران گفت: همچنین به دلیل نیاز بیشتر به مواد پروتئینی در ماه رمضان از کشورهای بلاروس، دوبی، قرقیزستان، ترکیه، برزیل و گرجستان گوشت قرمز و گوشت مرغ وارد می‌شود.
فرجی افزود: برای تأمین نیازهای ماه رمضان تاکنون 8 محموله گوشت گوساله تازه (250 تن) از کشور بلاروس، 5 محموله گوسفند تازه (50 تن) از دوبی،‌12 محموله لاشه گوشت گوسفند از قرقیزستان (200 تن)، 7 محموله مرغ از ترکیه (500 تن) وارد شده است.
وی افزود: همچنین 4 هزار رأس گوسفند زنده نیز از گرجستان وارد شده است.
فرجی گفت: علاوه بر این واردات ماهانه 15 هزار تن گوشت منجمد گوساله برزیلی نیز وارد استان تهران می‌شود.
مدیر کل دامپزشکی استان تهران گفت: تولید روزانه استان تهران 250تن گوشت گوسفندی و گوساله است که 50درصد نیاز گوشت این استان را تأمین می‌کند.
وی گفت: بعد از پایان ماه رمضان، واردات ماهانه 7 هزار تن گوشت منجمد برزیلی ادامه می‌یابد و بقیه واردات قطع می‌شود مگر اینکه در بازار احساس نیاز شود.
وی گفت: کارشناسان، مأموران بهداشتی ما در کشورهای صادر کننده حضور دارند تا به تمام مسائل بهداشتی نظارت کامل داشته باشند.
فرجی افزود: با این حجم واردات و تولید داخل نیاز این استان به گوشت و فرآورده‌های آن به طور کامل برطرف شده و در ماه رمضان مشکلی از نظر عرضه نخواهیم داشت.
مدیر کل دامپزشکی استان تهران گفت: دامهایی هم که به صورت زنده وارد می‌شوند مسائل قرنطینه‌ای در آنها رعایت می‌شود و از نظر بهداشتی و بیماری‌ کاملا نظارت می‌شوند.

 

نظر شما
ادامه