کد خبر: ۳۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  برای جلوگیری از گسترش بیماری استرپتوکوکوزیس در ماهیان سردآبی، بهترین روش، استفاده از واکسن است.

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی با اعلام این مطلب گفت: تنها برای اینگونه از آبزیان واکسن استفاده می شود و نتایج بسیار مطلوبی نیز حاصل شده است.

دکتر کاظم عبدی افزود: طی دو سال گذشته سازمان دامپزشکی کشور اقدام به توزیع رایگان واکسن استرپتوکوکوزیس کرده است و امسال نیز در حجم بالایی حدود سه هزار لیتر واکسن رایگان و محرک آن توزیع شده است.

وی با اعلام اینکه بیماری استرپتوکوکوزیس در استخرهای پرورش ماهی تحت کنترل است، خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته این بیماری آسیبهای زیادی به استخرهای پرورشی وارد می کرد اما با توزیع و استفاده از واکسن آن، بیماری تحت کنترل درآمده است.

مصرف سه وعده ماهی در هفته به روزه داران توصیه می شود

عبدی تصریح کرد: با توجه به آنکه ماهی غذای سلامتی نامیده می شود و سریع الهضم بوده و دارای مواد معدنی و ویتامینهای مورد نیاز بدن است، به روزه داران مصرف دو تا سه وعده در هفته توصیه می شود.

وی ادامه داد: حجم غذایی ماهی کم بوده اما انرژی خوبی ایجاد می کند. بنابراین مصرف آن می تواند مفید واقع شود.

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی تاکید کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با فصل گرمی هوا توصیه می شود که فرآورده های شیلاتی که خیلی سریع الفساد بوده و به شرایط خاص نگهداری نیاز دارد حتما از مراکز مجاز تحت نظارت سازمان دامپزشکی و میادین میوه و تره بار تهیه شود.

عبدی یادآور شد: به مردم توصیه می شود که به هیچ عنوان ماهی، میگو و سایر آبزیان را از دوره گردها و فروشندگان خیابانی نخرند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ماهيان سردآبي
|
-
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۶
0
0
شما مي دانيد سرنوشت هر چيزي كه در مملكت ما رايگان شود چه مي شود؟ بي ارزش، بي اعتبار و....

اگر اين واكسن را از اين سازمان فخيمه بگيرند يعني اين آقايان ديگر واكسن در دستشان نباشد كه اينطور مثلاً پز بدهند (كلاس بگذارند)ديگر براي اين سازمان فخيمه چه مي ماند؟ در سازمان را بايد ببندند و.....
نظر شما
ادامه