کد خبر: ۳۰۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
در همه کشتارگاه های استان کار ذبح به صورت دستی انجام می گیرد
 

نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: مردم باید این را بدانند که کار ذبح دام و طیور در کل استان بدون دستگاه و به صورت دستی انجام می شود تا مباحث شرعی و بهداشتی در آن رعایت شود.

به گزارش  حکیم مهر به نقل از ریوار، «حجت الاسلام یوسف پرویزی پور» با اشاره به فعالیت 17 کشتارگاه های صنعتی استان زیر نظر ناظرین شرعی گفت:از این تعداد، 6 کشتارگاه مربوط به طیور  است و 11 مورد دیگر مربوط به گاو و  گوسفند است که همه آنها زیر نظر ناظرین شرعی و بهداشتی فعالیت می کنند.

نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه  خاطر نشان کرد: در سال 1387قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید در کشور تصویب شد که طبق آن همه کشتارگاههای صنعتی و سنتی چه در داخل و چه در خارج از کشور می بایست  دارای ناظر شرعی که عمدتاً از روحانیون هستند باشند.

پرویزی پور در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت 25 ناظر شرعی فعال در کل استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این تعداد همگی آموزش دیده هستند و بر کار ذابحین کشتارگاهها نظارت می کنند تا مبادا دامی به لحاظ شرعی و بهداشتی مشکل داشته باشد و وارد چرخه مصرفی بازار شود.

نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از حضور ناظرین شرعی ایرانی در کشورهایی که به کشور ما گوشت صادر می کنند خبرداد و گفت:کشورهایی مانند، برزیل، استرالیا، ارمنستان، ترکیه و... به ایران گوشت و صادر می کنند که در همین راستا تعدادی از ناظرین شرعی ما در محل کشتارگاههای این کشورها جهت نظارت بر ذبح حلال حضور دارند.

به گفته وی، همه کشتارگاههای استان از وجود ذابحین  ذبح شرعی بهره  می برندکه همگی دارای کارت ذبح شرعی هستند و در طول سال هم، دوره های آموزشی مختلفی را به همین منظور می گذرانند، بهره می برند و هیچ کشتارگاهی در ایران وجود ندارد که با دستگاه دام را ذبح کند.

نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: برخی از مردم فکر می کنند که در کشتارگاههای طیور کار ذبح به وسیله دستگاه صورت می گیرد و این در حالی است که هنوز چنین دستگاهی در کشور وجود ندارد و کلیه  دام و  طیور به وسیله دست و طبق اصول شرعی ذبح می شوند.

این مقام مسئول گفت: هر ناظر شرعی و بهداشتی  که در کشتارگاهها فعالیت می کند کار ضابط قضایی را نیز بر عهده دارد و می تواند در صورت تشخیص دامهای غیر مجاز را ضبط کرده و حتی با فرد خاطی نیز از طریق مراجع قضایی برخورد کند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که کشتارگاههای ما از وجود ناظرین شرعی بهره می برند، مردم می توانند با خیال راحت از حلیت گوشت اطمینان پیدا کرده و آنرا مصرف کنند زیرا همه مسائل شرعی برای ذبح و نگهداری بهداشتی آن رعایت می شود.

وی در پایان توصیه نمود: جهت تامین سلامت خود ، فرآورده خام دامی مصرفی خود را از مراکز معتبر و مجاز تهیه و خرید گوشت از کشتارگاه های غیرمجاز خیابانی جدا پرهیز نمایند .
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
0
حکیم مهر....خبر شهادت یکی از پرسنل اداره کل کرمانشاه دکتر حجت اله نیک عزم رو نزدین....؟؟؟؟
نظر شما
ادامه