کد خبر: ۳۰۲۷۴
 

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: تقدیر از ماهی فروشان آبزیان حلال گوشت در استان باعث فرهنگ سازی وجلوگیری از فروش آبزیان حرام گوشت در بازار ماهی فروشان استان می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، «دکتر محمد جانباز» گفت: با وجود شرایط آب و هوایی و گرمای موجود در استان رعایت مسائل بهداشتی بسیار مهم بوده و باید به نحو مطلوب رعایت شود، ماهی از مواد غذایی فساد پذیر بوده که در صورت عدم رعایت شرایط مناسب نگهداری و عرضه می تواند مخاطره آمیز باشد.

وی اظهار داشت: عرضه کنندگان ماهی و میگو باید ازوسایل، جایگاه بهداشتی و مناسب برای نگهداری و قطعه بندی استفاده نمایند که امیدواریم در آینده نزدیک مکان مناسب تری برای بازارعرضه ماهی ایجاد شود.

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان افزود: هر چند وضعیت بازارماهی فروشان نسبت به گذشته بهبود یافته است ولی امید است با پشتکار ماهی فروشان و همکاری ادارات ذیربط مانند شبکه بهداشت، شهرداری و سایر مجموعه ها بتوانیم شرایط خوب و بهتری داشته باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان در جمع ماهی فروشان شهرستان بندرعباس اشاره به اهمیت تغذیه در اسلام داشت و ابرازکرد بی شک تمامی موجودات زنده برای ادامه زندگی به تغذیه سالم نیاز دارند. بشر نیز از این قانون حاکم بر عالم حیوانات مستثنا نیست. از این رو، یکی از مهم ترین مسایل اجتماعی در طول تاریخ و شاید اصلی ترین مساله برای انسان ها تامین غذای مناسب بوده است.

وی اظهار داشت: اسلام که مهمترین رسالتش تامین نیاز دنیا و اخرت انسان هااست به این مهم اهتمام در خور توجهی ورزیده و برای رفع این نیاز برنامه و راه حل های گوناگون را ارایه کرده است . از باب نمونه در قرآن بیش از 48بار کلمه طعام و مشتقات آن و بیش از 62بار کلمه رزق و مشتقات آن به کار رفته است.تکرار این دو واژه در قرآن نمایان گر توجه اسلام به این مشکل اجتماعی است و بیان داشت بیشتر از بیست کتاب بزرگ فقهی در این زمینه وجود دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: ماهی فروشان آبزیان حلال گوشت به سیره امیر المومنین حضرت علی (ع) عمل کردند که آن حضرت مدام سوار بر مرکب رسول الله (ص) می شدند و به بازار ماهی فروشان می رفتند و به مسلمانان تذکر می دادند که مردم ماهی بدون پولک (فلس) حرام است و آن را خریداری نکنید و آگاه باشید از گوشت ماهی که پولک (فلس) ندارد، نه بخورید و نه آن را بفروشید.

«حاج آقا حمزه ای» اظهار داشت امروز عده ای از مردم که مبادرت به فروش آبزیان حلال کرده و از آبزیان حرام دوری داشتند، به همت اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: مسئولین عالی رتبه استان و همچنین از مجموعه تعاونی ماهی فروشان و ناظرین شرعی و ناظرین بهداشتی و مجموعه اداره کل دامپزشکی و مردم خوب و فهیم هرمزگان انتظار داریم که بر این منوال حرکت کنند که با حرام و حرام خوری مبارزه شود، اگر حرام وارد زندگی ما شود زندگی ما فنا خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره دامپزشکی بیان کرد بتوانیم روزی شاهد این باشیم که بازار ماهی فروشان استان هرمزگان آبزیان حرام را توزیع نکنند.

در پایان از 20 نفر ماهی فروش با اهدای لوح و یک جلد کلام الله مجید تقدیر به عمل آمد.

 
 
نظر شما
ادامه