کد خبر: ۳۰۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

باکتری استرپتوکوکوس برای اولین بار در قزوین از یک مزرعه پرورش ماهی جدا شد. بیماری استرپتوکوکوزیس قابل انتقال به انسان نبوده و از طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، رئیس اداره تشخیص و درمان و آزمایشگاه تشخیصی اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: در پی بروز تلفات در یکی از استخرهای پرورشی ماهیان سردابی در استان و بررسی نمونه های دریافتی، برای اولین بار در استان قزوین باکتری استرپتوکوکوس شناسایی و جدا گردید.

«دکتر ثوره جلیل ابراهیم» اظهار داشت: از آنجا که شیوع بیماری استرپتوکوکوزیس در استخرهای پرورش ماهیان سردآبی از طریق ایجاد تلفات کم و مستمر و کاهش رشد سبب بروز خسارات سنگین اقتصادی می گردد، بسیار حائز اهمیت بوده و پرورش دهندگان می بایست از طریق انجام واکسیناسیون و رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای نسبت به پیشگیری از بیماری استرپتوکوکوزیس اقدام نمایند.

دکتر جلیل ابراهیم تصریح کرد: بیماری استرپتوکوکوزیس ماهی، بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و نگرانی از طریق انتقال بیماری به انسان وجود ندارد.

از علائم این بیماری عدم تعادل ماهی، تیرگی پوست، بیرون زدگی یک طرفه و یا دو طرفه چشم، کدورت قرنیه، خونریزی داخل چشم، پایه باله ها و ناحیه مقعد می باشد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
0
مبارک است
نظر شما
ادامه