کد خبر: ۲۹۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - میکروب شناسان دانشگاه لیدز انگلیس دریافتند که میزان باکتری پس از یک هفته در آشپزخانه هایی که حیوان خانگی دارند حتی بسیار بیشتر از باکتری موجود در توالت های عمومی است.

این محققان با جمع آوری گرد و خاک و آشغال های آشپزخانه های تعدادی منزل مسکونی در انگلیس دریافتند، آشپزخانه هایی که صاحبان آنها سگ یا گربه نگهداری می کنند، 20 برابر کثیف تر و آلوده تر از سایر آشپزخانه هایی هستند که در آنها هیچ نوع حیوان خانگی وجود ندارد.

آنها پس از اندازه گیری میزان باکتری موجود در این زباله ها و گرد و خاک ها به این نتیجه رسیدند که میزان باکتری در منازل زوجینی که فرزندی ندارند، رقم 167 و در منازلی که زوجین فرزند دارند رقم 232 است، اما در منازلی که علاوه بر بچه، حیوان خانگی نیز نگهداری می شود، این رقم 2844 است.

دکتر الن ادمونسون، عضو این تیم تحقیقاتی با اشاره به اینکه میزان متوسط باکتری موجود در سراسر آشپزخانه حدود شش میلیون است، تصریح کرد: میزان باکتری پس از یک هفته در آشپزخانه هایی که حیوان خانگی دارند حتی بسیار بیشتر از باکتری موجود در توالت های عمومی و باکتری های موجود در خوابگاه های دانشجویی است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
tarannom
|
-
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۳
0
0
چه بد! با اين تفاسير از نگهداري حيوانات خانگي منصرف ميشيم كه.
نظر شما
ادامه