کد خبر: ۲۹۱۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

خبرگزاری ایرنا در مطلبی با عنوان «قلبی که برای کمک به جانداران می زد، از تپش ایستاد» نوشت:

خبر باور کردنی نبود، قلب نوید صفرزاده دامپزشک جوان و متعهد گیلانی رییس اداره دامپزشکی تالش و رییس سابق دامپزشکی انزلی در یک شب بهاری از تپش ایستاده بود.

او قسم خورده بود از درد و رنج حیوانات بکاهد و در هر جا و تحت هر شرایطی تا آنجا که می تواند به درمانشان کمک کند و در این راه از مرز توان قلب حساسش نیز گذشت.

صفرزاده در مدت مسئولیت خود در شهرستان های انزلی و تالش از رصد پرندگان وحشی درسرمای جانسوز زمستان برای پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد طیور و کمک به مرغداران و دامداران در بحران ها و رساندن خود به ییلاقهای تالش برای نجات مادیان در حال زایمان و درمان یا تلقیح واکسن دام ها فروگذار نکرد.

نوید صفرزاده متولد 18خرداد 1361 وفارغ التحصیل دکترای دامپزشکی از دانشگاه آزاد تبریز در سال 1386 بود.

او علاوه بر مطالعه و تحقیق مداوم، همواره با شور و اشتیاق در صحنه حاضر بود و از هیچ تلاشی برای حفظ سلامت دام و طیور و کنترل بهداشت موادغذایی پروتئینی، جلوگیری از بیماری های مشترک دام و طیور و انسان و همچنین مراقبت و درمان حیوانات خانگی و وحشی دریغ نمی کرد.

حواصیل زخمی تالاب هیچگاه او را که توان پرواز را به بالهای زخمی اش بازگرداند از یاد نخواهد برد.

او سال گذشته عهده دار مسئولیت اداره دامپزشکی شهرستان تالش با بیشترین جمعیت دامی در استان گیلان شد.

«دکتر پیمان سیفی» که داغدار از دست دادن این همکار مهربان خود است در مورد دکتر نوید صفرزاده گفت: او انسانی بسیار مهربان و فداکار و شخصی بسیار منظم و متعهد بود.

وی افزود: دکتر صفرزاده دارای استعداد زیاد و اشراف بسیار خوبی بر روی بیماری های دام و طیور و آبزیان و دارای نظم و تعهد کاری مثال زدنی بود.

این دامپزشک اهل انزلی خاطرنشان کرد: وی با دل و جان کمک می کرد که جلوی بیماری و تلفات را بگیرد و در صورت بروز مشکل، سعی می کرد از طریق بیمه به تولیدکنندگان دام و طیور کمک کند.

این دامپزشک شریف با جدیت در مقابل تخلفاتی که بهداشت و سلامت مصرف کنندگان مواد پروتئینی را به خطر می انداخت ایستادگی می کرد. نوید صفرزاده دامپزشک متعهد و شریف گیلانی همچون موج خروشان خزر در راه انجام مسئولیت تا پای جان تلاش کرد.

فقدان دکتر نوید صفرزاده نه تنها برای خانواده این جوان شریف، که برای همکاران و همه آنان که او را می شناختند ضایعه ای بزرگ، و نام و خاطره نیک او همواره در اذهان مانا است.

شادروان دکتر نوید صفرزاده 18 فروردین در اثر عارضه ایست قلبی جان به جان افرین تسلیم کرد.

خبرنگاران گیلان هیچگاه تعهد و تلاش های او برای حفظ سلامت جانداران، نظارت و کنترل مواد غذایی، پیشگیری از بروز بیماری های جانوری و امراض مشترک بین انسان و حیوان و ایستادگی او در مقابل مداخله گران بی توجه به سلامت انسانها را از یاد نخواهند برد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و جامعه دامپزشکی استان گیلان تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان صبر جمیل از خداوند خواهان است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر علیرضا طراحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
0
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز مرده آنست که نامش به نکویی نبرند...!!
نظر شما
ادامه