کد خبر: ۲۸۸
رییس اداره نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن از تشکیل اکیپهای نظارتی مشترک بین معاونتهای بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی کشور، شهرداریها و نیروی انتظامی برای گشت و بازدیدهای مشترک در ایام تابستان خبر داد و گفت: بدین ترتیب اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بین راهی، تفریحی و تفرج‌گاهها کنترل می‌شوند...

رییس اداره نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن از تشکیل اکیپهای نظارتی مشترک بین معاونتهای بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی کشور، شهرداریها و نیروی انتظامی برای گشت و بازدیدهای مشترک در ایام تابستان خبر داد و گفت: بدین ترتیب اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بین راهی، تفریحی و تفرج‌گاهها کنترل می‌شوند.

مهندس سیدرضا غلامی  با بیان این که نظارتها به ویژه بر دستفروشهای دوره گرد در شهرها با هماهنگی شهرداریها و در روستاها با هماهنگی بخشداریها و دهداری‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: از اردیبهشت 88 دستورالعمل‌ تشدید نظارت و کنترل اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی به معاونتهای بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

وی نظارتهای بهداشتی بر اماکن در سال جاری را نسبت به سال گذشته مناسب‌تر برشمرد و افزود: البته در برخی استانها به علت ناهماهنگی و ارتباطات کمتر (بر اثر وسعت کار) نظارت مناسبی انجام نمی‌شود.

رییس اداره نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن، با بیان این که شهرهای قم، بیرجند، اهواز و دزفول در اجرای این طرح موفق بودند، گفت: این طرح با اولویت مراکزی چون آب میوه و بستنی فروشی‌ها، اماکن بین راهی، سرویس‌های بهداشتی، ترمینال و پایانه‌ها و مهمانسراها در کشور اجرا شد.

مهندس غلامی در ادامه به بازدیدهای دوره‌ای از پایانه‌های مرزی طبق روال هر سال اشاره کرد و افزود: در این بازدیدها پایانه‌های مرزی مسافربری و باربری به لحاظ بهداشت محیطی و بیماریابی نظارت و کنترل می‌شوند.

وی با بیان این که از ابتدای سال تاکنون از پایانه‌های مرزی شرق کشور بازدید به عمل آمده است، اظهار امیدواری کرد که تا پایان نیمه نخست سال، بازدید از پایانه‌های جنوب غرب و غرب کشور به پایان برسد.

 

 

نظر شما
ادامه