کد خبر: ۲۸۶۸

حکیم مهر -  کتاب «لوراکس» نوشته‌ی دکتر سئوس که به محیط زیست و حفاظت از آن می پردازد، با ترجمه‌ی راحله مرادی منتشر شد.

ماجرای این کتاب در محیطی سرسبز اتفاق می‌افتد که با راه‌اندازی کارخانه‌ ای در آن‌جا، درختان آن یکی یکی قطع شدند، آب دریاچه آلوده شد و موجودات زنده به دلیل نامناسب بودن فضا برای زندگی مجبور به ترک آن شدند و برخی از آن‌ها نیز از بین رفتند.

لوراکس، شخصیت اصلی این قصه، زبان همه‌ی درختان، آبزیان و پرندگانی است که از آلودگی محیط رنج می‌برند، او با تخریب محیط زیست در آن منطقه مجبور به ترک آن‌جا می‌شود. وینسلی نیز صاحب کارخانه است که حالا با تخریب محیط زیست غصه می‌خورد و آخرین دانه‌ی درخت زندگی را به شخصی که دنبال لوراکس می گردد، هدیه می‌کند و از او می‌خواهد که دوباره جنگلی زیبا پرورش دهد تا لوراکس و دوستانش به آن سرزمین بازگردند.

دکتر «تئودور سوئس گایزل» ـ نویسنده‌ی این کتاب ـ در دوران کودکی تا پایان تحصیلات دانشگاهی‌اش همیشه سرگرم نقاش‌های خنده‌دار بود. او در نقاشی‌های خود حیوانات جدید و شگفت‌انگیز خیالی پدید آورد و به کودکان درس شادی آموخت، شادی برای یادگیری و خواندن.

این نویسنده و شاعر آمریکایی با نوشتن 40 کتاب که نقاشی‌های آن را هم خودش کشیده است، خوانندگان بسیاری در سراسر جهان دارد که اکنون با ترجمه‌ی کتابش به زبان فارسی، کودکان ایرانی هم می‌توانند از خوانندگان کتاب‌های او باشند. او سه بار جایزه‌ی اسکار و دیپلم افتخار «پولیتزر» را برای تلاش فراوانش در آموزش و شادی آفرینی برای کودکان و پدر و مادرشان دریافت کرد. که یکی از این جایزه‌ها برای همین کتاب است.

کتاب «لوراکس» برای دانش‌آموزان دبستانی است و 56 صفحه دارد. انتشارات آشنایی این کتاب را با قیمت سه هزار تومان منتشر کرده است.

 

 

نظر شما
ادامه