کد خبر: ۲۸۳۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

به همت اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان گلستان همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، شناسایی، انتخاب و همکاری همیار دامپزشکی روستا در استان انجام و کارت آنها صادر گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، «دکتر محمود رضا وفایی» مدیر کل دامپزشکی استان گفت: با هماهنگی های بعمل آمده با فرمانداران و بخشداران استان، شناسائی، انتخاب همیاران دامپزشکی حداقل در 10 درصد از روستاهای دارای جمعیت دامی سطح استان به عنوان یکی از طرح‌های کشوری در حوزه دامپزشکی انجام و کارت شناسائی آنها صادر گردید.

وفایی با بیان اینکه همیاران دامپزشک باید ساکن روستا و حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند و این همیاران با همکاری بخشداران هر منطقه انتخاب می شوند، افزود: همیار دامپزشک در راستای افزایش سطح آگاهی، بهبود اطلاع رسانی بین روستائیان در رعایت بهداشت، جایگاه دام و فرآورده های دامی، تسهیل و تسریع در ارایه خدمات دامپزشکی است .

وی با اشاره به اجرای این طرح در 110 روستای سطح استان گفت: کاهش خسارات و ضایعات ناشی از بیماری‌های دامی با افزایش منابع گزارش گیری، ارتقا شرایط بهداشتی تولید و عرضه فرآورده‌های دامی و بهبود نظام بهره برداری تولید روستایی و پایداری اقتصاد مقاومتی از اهداف دیگر این طرح است .

مدیر کل دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: هماهنگی با دامداران در مورد حضور اکیپ‌های دامپزشکی برای ارائه خدمات مطلوب مثل واکسیناسیون دام‌ها، پیگیری برای دفن بهداشتی تلفات دامی، ترغیب دامداران به همکاری بیشتر با ماموران دامپزشکی هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه، معرفی ورود دام جدید و همکاری با دامپزشکی به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی به روستا از مهمترین کارهایی است که همیار انجام می‌دهد .

وی گفت: همزمان با آغاز جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی، کارت همیاران دامپزشکی به آنان اهداء می شود.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Dr j grey
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
انشاالله جواب بده.ولی زمینه برای فعالیت افراد غیرکارشناس آماده میشه.همچنانکه تکنسین تلقیح مصنوعی.واکسیناتورها و کاردان دامپزشک فعالیت گسترده در امور خدمات درمانی دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
مبارک باشه!!!!!!!
نظر شما
ادامه