کد خبر: ۲۸۳۶۷
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم گفت: در نخستین روز از دهه فجر یک اکیپ عملیاتی دامپزشکی ‌به روستاهای صعب‌العبور شهرستان اعزام می‌شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «مسعود اسدی‌پور» اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن دهه فجر شبکه دامپزشکی این شهرستان مانند ادوار گذشته اقدامات ویژه‌ای از جمله معاینه دام، واکسیناسیون، مراقبت و ... را مورد نظر قرار داده است.

وی بیان کرد: این شبکه در نخستین روز از دهه فجر با اعزام یک اکیپ عملیاتی ‌به روستاهای صعب‌العبور اقدام به بیماریابی، معاینه دام و واکسیناسیون کرده و این اقدامات در دیگر مناطق نیز صورت می‌گیرد.

اسدی‌پور گفت: طی این ایام با توجه به اهمیت بیماری تب‌برفکی و بروسلوز و لزوم پیشگیری از این دو بیماری مهم دامی، واکسیناسیون دام سبک و سنگین شهرستان انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بم ضمن درخواست از عموم دامداران و روستائیان شهرستان تصریح کرد: با رعایت اصل پیشگیری مقدم بر درمان حتما با اکیپ‌های سیار دامپزشکی همکاری کرده و دا‌م‌های خود را علیه بیماری‌های مختلف دامی واکسینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش به عنوان مهم‌ترین ابزار برای تسریع در تشخیص و پیشگیری از بیماری‌ها تلقی می‌شود، به همین منظور این شبکه طی ایام مذکور در دو بخش مرکزی و بروات اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت‌ اصول بهداشتی شیردوشی و حمل شیر، مدیریت بهداشتی دامداری‌ها و طریقه کنترل بیماری‌های قابل انتقال می‌کند.

اسدی‌پور ادامه داد: همچنین یک دوره آموزشی ویژه متصدیان مراکز عرضه فرآورده‌های دامی در مورد طریقه حمل و نگهداری بهداشتی فرآورده‌ها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان روز 21 بهمن ماه به صورت رایگان اقدام به معاینه ‌دام‌های مراجعان کرده و مشاوره‌های لازم را به دامداران و عشایر در مورد اصول بهداشتی دامداری‌ها ارائه می‌دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی بم خاطرنشان کرد: در روز یاد شده معاینه دام‌ها در مراکز بخش خصوصی به صورت نیم‌بها صورت می‌گیرد.

اجرای طرح همیار دامپزشکی در 10 درصد روستاهای رفسنجان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت: طرح همیار دامپزشکی برای ارتقای بهداشت و سلامت دام‌های روستایی در 10 درصد روستاهای بخش مرکزی شهرستان رفسنجان اجرایی شد و همچنان ادامه دارد.

 «محمود مقامی» بیان کرد: هدف از انتخاب همیار دامپزشکی در روستاها بهبود اطلاع‌رسانی و هماهنگی بین دامداران روستایی با اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی است.

وی افزود: هماهنگی با دامداران در زمینه حضور اکیپ‌های دامپزشکی برای ارائه خدمات مطلوب مانند واکسیناسیون دام‌ها، پیگیری برای دفن بهداشتی تلفات دامی، ترغیب دامداران به همکاری بیشتر با مأموران دامپزشکی هنگام وقوع حوادث، معرفی ورود دام جدید و همکاری با دامپزشکی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستاها از مهم‌ترین کارهایی است که همیاران انجام می‌دهند .
 
 
نظر شما
ادامه