کد خبر: ۲۸۳۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

با حضور مدیر تضمین کیفیت مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، آزمایشگاه های بخش خصوصی دامپزشکی متقاضی همکار شدن با آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ممیزی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر سید رضا موسوی» رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان ضمن اعلام این خبر گفت: استان اصفهان جزو استان های شاخص در خصوص صنعت پرورش دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل و.... می باشد که باعث گردیده از نظر تولید، عرضه و صادرات فرآورده های خام دامی جزو رتبه های برتر در کشور باشد. لذا کنترل آزمایشگاهی بر پایش بیماری ها و کنترل کیفی آزمایشگاهی فرآورده های خام دامی بسیار سخت و زمان بر می باشد.

وی در ادامه افزود: جهت تسریع و دقت در اعلام نتایج با رایزنی هایی که با مرکز ملی تشخیص صورت گرفت و با توجه به ظرفیت بالای آزمایشگاه های بخش خصوصی در استان اصفهان مقرر گردید که آزمایشگاه هایی که در خواست همکاری با آزمایشگاه مکزی این اداره کل را دارند مورد ممیزی قرار گرفته تا از لحاظ فنی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مجرب مورد ارزیابی قرار گیرند.

دکتر موسوی در خصوص چگونگی روند ارزیابی گفت: دکتر احمدرضا جابری مدیر تضمین کیفیت مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاریردی سازمان دامپزشکی کشور در حضوری دو روزه در استان اصفهان ضمن برگزاری دوره آموزشی با محوریت ممیزی داخلی آزمایشگاهی و کارشناسان اداره تشخیص و درمان و آزمایشگاه های دامپزشکی دولتی استان اصفهان، چهار آزمایشگاه بخش خصوصی که متقاضی همکاری با آزمایشگاه مرکزی این اداره کل را داشتند مورد ممیزی و ارزیابی قرار گرفتند.

«دکتر ایمانی تبار» مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در خصوص اطمینان از جواب آزمایش های، آزمایشگاه بخش خصوصی همکار گفت: بعد از تایید این آزمایشگاه ها توسط سازمان دامپزشکی کشور به صورت دوره ای نمونه های کنترلی که با استفاده از مواد RM و CRM  که از مراکز معتبر تهیه می گردد بعنوان نمونه مجهول به این آزمایشگاه ها ارسال می گردد تا از لحاظ پاسخگویی مورد ارزیابی قرار گیرند.

مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: تیم ممیزی اداره کل شامل کارشناسان آزمایشگاه اداره کل که در بخش های مختلف کالیبراسیون، PCR، تشخیصی، آنالیز و کنترل کیفی موادغذایی تشکیل شده است در تمام طول دوره ممیزی دکتر جابری را همراهی می کردند.

  
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکترایمانی تبار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
0
0
به نظر من سازمان دامپزشکی در خصوص تهیه مواد RM وCRM حتما به تمام ادارات کل دامپزشکی استانها کمک کند برای اینکه این مواد واقعا گران و از طرف یک مرجع معتبر ی باید تایید گردد.
نظر شما
ادامه