کد خبر: ۲۷۰

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح ایجاد کمیسیون دائمی دامپزشکی عضو اکو مراحل نهایی خود را می‌گذراند که این طرح به معنای مرکزیت سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران برای سرویس‌های دامپزشکی کشورهای عضو اکو خواهد بود.

دکتر محمد سبحانی‌مطلق  خاطرنشان کرد: در اجلاس روسای دامپزشکی کشورهای عضو اکو مقرر شد که یک کمیسیون دائمی به‌منظور بررسی و کنترل بیماری‌های دائمی تشکیل شود که سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ارائه‌دهنده این پیشنهاد بود، ضمن اینکه این سازمان داوطلب استقرار دبیرخانه این کمیسیون در تهران نیز بوده است.

وی با بیان اینکه مراحل اولیه این طرح طی شده است، ادامه داد: درصورت تصویب این طرح توسط وزرای کشاورزی عضو اکو، این کمیسیون و دبیرخانه آن در جمهوری اسلامی ایران برقرار خواهد شد که در آن راستا تمامی برنامه‌ریزی‌ها، استراتژی‌ها و اقدامات مرتبط با دامپزشکی در کشورهای اکو در این دبیرخانه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

سبحانی مطلق اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری از ورود عوامل بیماری‌زا طرح ایجاد داکت‌های(تونل) ضدعفونی در مبادی مرزی کشور اجرایی می‌شود ضمن اینکه اکنون در سه نقطه مرزی کشور این داکت‌ها فعال شده‌اند و در سایر استان‌های مرزی کشور نیز در حال پیگیری برای راه‌اندازی این داکت‌ها هستیم.

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور از برگزاری دوره بازآموزی فنی دامپزشکی برای تعداد 13 نفر از دامپزشکان سرویس دامپزشکی کشور تاجیکستان خبر داد و گفت: این دوره با همکاری دفتر منطقه‌ای فائو در جمهوری اسلامی ایران در سازمان دامپزشکی کشور و به مدت یک هفته در سه بخش؛ آشنایی با تکنیک‌های تشخیص بیماری‌های دامی در مرکز تشخیص بیماری‌ها و آزمایشگاه‌ مرکزی سازمان دامپزشکی کشور، آشنایی با سیستم‌های پرورش دام و طیور و امکانات و تجهیزات کشتارگاهی در اداره کل دامپزشکی استان تهران و آشنایی با سیستم مراقبت از بیماری‌های دامی به ویژه آشنایی با سیستم GIS در سازمان دامپزشکی کشور برگزار می‌شود.

او ادامه داد: این دوره که از روز گذشته آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد در راستای همکاری‌های مشترک فنی دو کشور ایران و تاجیکستان برگزار می‌شود و امیدواریم دوره‌های مشابه را با سایر کشورهای منطقه برگزار کنیم.

 

نظر شما
ادامه