کد خبر: ۲۶۵۹

حکیم مهر -  معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در سطح کشور موارد ابتلای مردها به تب‌ مالت بیشتر از زن‌ها است ولی در استان همدان 59 درصد از زن‌ها و 41 درصد مردها مبتلا به تب ‌مالت می‌شوند.
محمد مهدی مجذوبی اظهار داشت: زنان خانه‌دار استان همدان به علت بالا بودن سطح مشارکت آ‌ن‌ها در مسائل شغلی دامپروری و ارتباط با محصولات لبنی در ابتلا به تب‌ مالت در رتبه نخست قرار دارند.

مجذوبی با بیان اینکه یک هزار و 800 نوع بیماری وجود دارد که بیش از 830 بیماری مشترک بین انسان و حیوان است، گفت: از این تعداد حدود 156 نوع از بیماری‌های نوپدید هستند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه شیوع انواع بیماری‌ها در مناطق کشوری متفاوت است، تصریح کرد: در استان همدان حیوان‌گزیدگی و تب‌مالت از جمله شایع ‌ترین انواع بیماری‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون دامپزشکی، توسعه فرآورده‌های پاستوریزه و جلوگیری از فعالیت مراکز سنتی لبنی در استان همدان از جمله عوامل کنترل بیماری است.

مجذوبی اضافه کرد: در خصوص بیماری بروسلوز یا تب ‌مالت زمان مشخصی برای رهایی از شیوع وجود ندارد چرا که این بیماری در خیلی از دام‌ها و همچنین کشورهای‌ همسایه وجود دارد و پوشش واکسیناسیون آن به صورت 100 درصد نیست.

وی گفت: هر چه در کنترل کشتارگاه‌ها، مراکز فرآورده‌های پاستوریزاسیون و تعطیلی مراکز سنتی توسعه‌یافته‌ تر عمل کنیم، موارد کاهش می ‌یابد.
 

نظر شما
ادامه