کد خبر: ۲۴۹۹

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی تهران و کرمان

 

مدیرکل دامپزشکی استان تهران: تب برفکی در این استان بطور کامل فروکش کرده است

 

مدیرکل دامپزشکی استان تهران، از فروکش کردن بیماری تب برفکی در این استان خبر داد و گفت: تمام کانون‌های باقیمانده آلوده به این بیماری طی یک ماه اخیر پاکسازی شده است.

دکتر علی اکبر فرجی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ‪ ۳۷‬کانون بحران این بیماری در استان تهران وجود داشت که با واکسیناسیون و استقرار ایستگاه‌های قرنطینه ای ثابت و سیار هم اکنون این استان از وجود بیماری تب برفکی پاک است.

به گفته وی این شرایط به نوعی است که طی یک ماه اخیر هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی واحدهای دامپروری به این بیماری، به اداره دامپزشکی استان تهران ارائه نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران از به پایان رسیدن فاز نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی خبر داد و گفت: در این مرحله با تزریق ‪ ۵۰۰‬هزار دز واکسن، تمام دام‌های سبک و سنگین استان تحت پوشش قرار گرفتند.

فرجی اظهار داشت فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی با فاصله زمانی سه ماهه در سطح استان آغاز می‌شود و در این مرحله نیز تمام دام‌های سبک و سنگین استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

یادآور می‌شود در اواخر سال گذشته سویه (نوع) جدیدی از بیماری تب برفکی بنام ‪ O‬هندی توسط دام‌های وارداتی غیرمجاز در کشور شیوع پیدا کرد که بدنبال آن ‪ ۹۰۰‬دام سنگین در استان تهران به آن بیماری مبتلا شدند.

---------------------------------------

 

معرفی 33 طرح به کمیسیون کارگروه تخصصی اشتغال استان کرمان

 

دکتر مینا قاضی زاده رئیس طرح و برنامه اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: در راستای حمایت از توسعه اشتغال بخش خصوصی دامپزشکی استان تعداد 33 طرح از سوی این اداره کل جهت طرح در کمیسیون کارگروه تخصصی اشتغال استان به منظور استفاده از تسهیلات بنگاههای زود بازده و کار آفرین معرفی گردید .

وی افزود: این طرح ها که جهت انجام فعالیتهای مرتبط با اصول بهداشتی دامپزشکی می باشد، در راستای  اشتغال زایی و تقویت بخش غیر دولتی در استان بسیار مثمر ثمر می باشد .

قاضی زاده ضمن اشاره به اهمیت فعالیتهای دامپزشکی اظهار داشت: پس از تشکیل کارگروه و تصویب این طرح ها در کارگروه مذکور افراد متقاضی جهت دریافت تسهیلات معرفی گردیده  و پس از انجام مراحل مربوطه و اخذ مجوز مورد نظر در راستای اهداف دامپزشکی و با نظارت کامل اداره کل دامپزشکی استان شروع به فعالیت می کنند .

وی از مهمترین این طرح ها به احداث و تجهیز بیمارستان دامپزشکی ، کشتارگاه ، مراکز مایه کوبی ، داروخانه دامپزشکی و ... اشاره نمود.

 

 

نظر شما
ادامه