کد خبر: ۲۴۸۰

حکیم مهر -  بروز بیماریهای نوپدید و بازپدید در جمعیتهای دامی کشور مهمترین دغدغه مسئوولان دامپزشکی کشور است.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اعلام این مطلب گفت: استان تهران در راستای تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسی در سال گذشته حرکتهای بسیار خوبی را آغاز کرده است.


دکتر علی اکبر فرجی افزود: کمبود نیروی انسانی متخصص در بدنه دامپزشکی استان تهران به دلیل مشکل جذب نیرو از 10-12 سال گذشته وجود داشته و همچنان ادامه دارد.

وی از نصف شدن تعداد پرسنل دامپزشکی در سالهای اخیر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به نقش حاکمیتی که این سازمان عهده دار است، لازم است برای حفظ امنیت غذایی، برای این قشر اهمیت خاصی قائل شد و در صدد رفع مشکل جذب نیرو برآییم.

دکتر فرجی درباره پروژه های شاخص این اداره کل خاطرنشان کرد: پوشش بهداشتی فرآورده های خام دامی و شیلاتی، مبارزه با کنترل بیماریهای واگیر و انگلی دام، مبارزه با کنترل بیماریهای طیور، آبزیان و زنبورعسل، توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی متاثر از خشکسالی مهمترین پروژه های شاخص این اداره کل را تشکیل می دهد.

اجرای طرح تعیین هویت دام با استفاده از سامانه الکترونیک

مدیرکل دامپزشکی استان تهران از اجرای طرح تعیین هویت دام با استفاده از سامانه الکترونیکی در سال جاری خبر داد و یادآور شد: طراحی و نصب سامانه جامع الکترونیکی نظارت فنی بهداشتی واحدهای تولیدی تحت پوشش و طرح شناسایی و تعیین نقاط جغرافیایی واحدها و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی از مهمترین پروژه هایی است که در سال جاری دنبال می شود.

وی پوشش بهداشتی دامها در برابر بیماریهای دامی و بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام را از دیگر طرحهای این سازمان برشمرد و تاکید کرد: کنترل کیفی و بهداشتی تولیدات خام دامی و شیلاتی و مراکز تکثیر و پرورش منابع آبی و کنترل شرعی بر تولیدات خام دامی و شیلاتی از دیگر طرحها محسوب می شود.

 

 

نظر شما
ادامه