کد خبر: ۲۴۶۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا گفت: 12 راس اسب از مبدا بلغارستان از طریق مرز زمینی گمرک آستارا وارد کشور شده و هم اینک در قرنطینه آستارا نگهداری می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «بهرام پورضرب» افزود: این اسب ها بلافاصله پس از ورود به کشور به محل باشگاه سوارکاری آستارا انتقال داده شد تا مراحل قرنطینه با نظارت شبکه دامپزشکی آستارا بر روی آن ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه قرنطینه اسب های وارداتی به شکل موقت در محل این باشگاه خصوصی انجام می شود، اضافه کرد: پس از اعمال نظارت های بهداشتی و قرنطینه ای بر روی اسب ها، در نهایت آن ها برای انتقال به مقصد تهران آماده می شود.

وی مدت زمان قرنطینه این اسب های وارداتی را 21 روز خواند و اظهار کرد: تست مالئیناسیون، تزریق واکسن شاربن، تزریق واکسن کزاز و خوراندن داروی ضدانگل از جمله مراحل مختلف قرنطینه اسب های وارداتی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این اسب ها مخصوص سوارکاری است، یادآور شد: شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا آمادگی کامل برای اعمال نظارت های بهداشتی و انجام واکسیناسیون های لازم را بر روی اسب ها و تمامی دام های سنگین و سبک را در هر زمان دارد.

شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است و دارای یک باشگاه سوار کاری است که هم اینک 35 راس اسب در آن نگهداری می شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
0
با سلام و احترام،
ضمن تشکر، اصلاح شد.
نظر شما
ادامه