کد خبر: ۲۴۵۵۳

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: در محاسبه تعداد مورد نیاز دامپزشک در کشور، صرفاً به جمعیت دامی توجه نمی‌شود، چندین عامل وجود دارد که تعیین کننده این است که چقدر به دامپزشک نیاز داریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدرضا صفری» در سفر به استان ایلام اظهار کرد: ساختارهای بخش خصوصی دامپزشکی در استان ایلام به خوبی ایجاد شده‌اند؛ آنچه که در ایلام دیدم شرایط خوبی در دامپزشکی است چرا که هم ساختارهای خوبی در بخش خصوصی ایجاد کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به کلینیک، داروخانه، آزمایشگاه، شرکت‌های پخش دارو اشاره کرد.

وی افزود: حوزه‌های دامپزشکی غیردولتی در استان ایلام به خوبی فعالیت کرده و دامپزشکی در بخش دولتی نیز توسعه یافته و موثر است و فرایند رشد و توسعه استان در این بخش خوب ارزیابی می‌شود.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه استان ایلام فضا برای توسعه دامپزشکی در عرصه خدمات‌رسانی را دارد خاطرنشان کرد: در استان ایلام ما می‌توانیم در حوزه برون‌مرزی و کشور عراق و انتقال دانش‌فنی نقش مهمی را داشته باشیم.

صفری اضافه کرد: اقتصاد و تولید سلامت محور از اولویت‌های اصلی سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی کشور به ویژه در زمینه صادرات است.

وی با اشاره به اینکه تقویت فعالان عرصه دامپزشکی موجب تقویت جامعه می‌شود عنوان کرد: استان ایلام دستاورهایی در زمینه تولید فرآورده‌های دامی و اهمیت به مقوله دامپزشکی داشته است.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور تصریح کرد: بخش بزرگی از فعالیت دامپزشکی در حوزه سلامت غذاست و بخش دیگری نیز از فعالیت ما در حوزه پژوهش و آموزش حتی حوزه‌هایی مثل پژوهش بیماری‌های انسانی است.

وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت کاری دامپزشکی در حوزه سلامت دام است افزود: تامین سلامت دام برای تولید غذا با منشا دام نیز بخشی از فعالیت این سازمان است که بر این اساس در محاسبه تعداد مورد نیاز دامپزشک در کشور صرفا به جمعیت دامی توجه نمی‌شود، چندین عامل وجود دارد که تعیین کننده این است که چقدر به دامپزشک نیاز داریم.

صفری در پایان یادآور شد: ایران از نظر تولید به توانمندی لازم رسیده و الان حفظ و توسعه بازارهای جهانی باید در اولویت و دستور کار مسئولان و صادر کنندگان قرار گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه