کد خبر: ۲۴۳۳

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی هرمزگان و سیستان و بلوچستان

 

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان هشدار داد:
شهروندان از مصرف فرآورده‌های دامی غیر مطمئن خودداری کنند

 

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: هم‌زمان با فصل گرما، عملیات بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های گوشتی، شدت می‌یابد.

دکتر ذبیح‌الله غریب اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و امکان افزایش شیوع انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در اثر مصرف فرآورده‌های خام دامی غیر مطمئن، شهروندان از خرید گوشت فاقد مجوز و سایر فرآورده‌های دامی خودداری کنند.

وی افزود: عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی و خارج از یخچال، عرضه گوشت از پیش چرخ شده و عرضه مرغ و قطعات آن شامل جگر و سنگدان به صورت فله‌ای اکیدا ممنوع بوده و لازم است مرغ و آلایش آن به صورت بسته بندی و مشخصات کامل، عرضه شود.

وی در ادامه از شهروندان خواست برای جلوگیری از ابتلا به تب مالت (بروسلوز)، فرآورده‌های لبنی مورد نیاز خود را از مراکر مجاز تهیه کرده و در هنگام مصرف فرآورده‌های بسته بندی شده به تاریخ تولید و انقضاء محصول توجه کنند.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان همچنین بیان کرد: با توجه به نقش سلامت فراورده‌های خام دامی در سلامت و بهداشت عمومی جامعه، هم‌زمان با فصل گرما، عملیات بازدید گروه‌های ویژه نظارتی این اداره کل از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی اعم از مراکز بسته بندی مرغ و آلایش آن، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و کلیه اماکن عرضه گوشت سفید و قرمز در سطح استان شدت می‌یابد.

وی در پایان جهت اجرای بهتر این طرح، از کلیه شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها در میان گذاشته تا برخوردهای قانونی و لازم با متخلفین صورت پذیرد.

 

---------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان: کشتار دام در کشتارگاه‌های استان، 128 درصد رشد داشته است

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در دو ماه اول سال جاری حدود 35 هزار و 498 دام شامل شتر، گاو و گوسفند در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 128 درصد رشد داشته است.
دکتر غلامرضا سرگزی افزود: ظرفیت بالای کشتار دام در کشتارگاه‌های بهداشتی و صنفی مجاز استان و افزایش نظارت‌های شرعی و بهداشتی دامپزشکی بر روند استحصال گوشت از عوامل این افزایش بوده است.
وی ادامه داد: فرآورده‌های گوشت تولید استان با کیفیت مناسب و عاری از هر بیماری وارد بازار مصرف می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: گوشت تولیدی استان تامین کننده بخش عمده گوشت مورد نیاز کشور است و برای 5 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

 

 

نظر شما
ادامه