کد خبر: ۲۴۱۵۲

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: ارایه هرگونه دارو بدون نسخه در داروخانه های دامپزشکی ممنوع است.

«دکتر بهمن نقیبی» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تعهد دامپزشکان و ارایه نکردن دارو بدون نسخه در داروخانه ها نخستین گام در راستای عرضه فرآورده های خام دامی سالم و عاری از باقیمانده های دارویی است.

وی اظهارکرد: ممنوعیت فروش دارو بدون نسخه باتوجه به اینکه تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آنتی بیوتیک خواهد داشت الزامی است و دامداران، دامپزشکان و مسوولین داروخانه باید به این امر مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

نقیبی خاطرنشان کرد: مهمترین گام در این راستا آموزش دامداران و آشنایی آنها به اهمیت این موضوع است.

وی به نظارت این اداره کل بر نحوه تولید، ورود و عرضه انواع داروهای دامی اشاره کرد و افزود: با برگزاری جلسه های مختلف مسوولین فنی توجیه شده اند تا تمامی داروهای تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف را در اسرع وقت به این اداره کل تحویل دهند.

نقیبی هشدار داد، در صورت کشف این اقلام در داروخانه ها از طریق مراجع قضایی پیگیری و با عرضه هرگونه داروی دامی تاریخ گذشته و قاچاق به شدت برخورد می شود.

وی بر همکاری دو جانبه بخش خصوصی با دولتی تاکید کرد و افزود: تعامل بین این دو بخش نقش بسزایی در ارایه خدمات مطلوب به بهره برداران دارد.

نقیبی در پایان افزود: این اداره در نظر دارد با تمامی شاغلین حرفه دامپزشکی نیز جلساتی را برگزار تا نسبت به رفع نواقص و افزایش بهره وری هر دو بخش دولتی و خصوصی پرداخته شود.

 

 

نظر شما
ادامه