کد خبر: ۲۴۰۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: تعیین صلاحیت های حرفه ای دامپزشکان برای ورود به بازار کار، در دستور کار سازمان نظام دامپزشکی قرار گرفته است.

«دکتر محمدرضا صفری» در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه کیفیت آموزشی رشته های دامپزشکی برای ما بسیار اهمیت دارد، افزود: باید آموزش دانشجویان در دانشگاه ها و مراکز آموزشی متناسب با نیازهای کشور باشد.

وی یادآورشد: برای تعیین صلاحیت های حرفه ای، با سازمان دامپزشکی کشور و آموزش عالی هماهنگی های لازم انجام شده تا هرگونه آموزش های مورد نیاز رشته های مرتبط با دامپزشکی در کشور نتایج مثبتی داشته باشد.

وی خواستار پذیرش دانشجویان رشته های دامپزشکی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی متناسب با نیاز کشور شد و گفت: یکی از مباحث مهم ما در این سازمان تعداد فارغ التحصیلان دامپزشکی کشور است تا تعداد آنها بر اساس نیازهای کشور باشد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی تعداد مورد نیاز دانشجویان دامپزشکی و رشته های مرتبط با آن را همه ساله به آموزش عالی کشور اعلام می کند تا دانشگاه ها بر اساس این نیاز، دانشجو پذیرش کنند.

وی گفت: هم اکنون کارگروهی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده تا با برآورد نیازهای کشور و اعلام آن به آموزش عالی، فارغ التحصیلان رشته های دامپزشکی در آینده در بازار کار مشکلاتی نداشته باشد زیرا افزایش تعداد فارغ التحصیلان بیش از نیاز کشور بدون توجه به بازار کار، به کیفیت آموزشی و خدمات آنها لطمه اساسی وارد می کند.

وی افزود: هم اکنون سازمان نظام دامپزشکی به عنوان یک نهاد غیر دولتی متولی امور صنفی، دارای 33 هزار عضو دکتر، کارشناس و کاردان است و سالانه یک هزار و 500 دامپزشک نیز به تعداد دامپزشکان کشور اضافه می شود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
0
بزک نمیر بهار میاد ....
دکتر آشوری
|
-
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
0
با اهدا سلام اینگونه تصمیم گیری و عملکرد نه زیبنده سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی کشور و نه زیبنده وزارت معظم جهاد کشاورزی و اموزش عالی است .
هر یک از این ساختارها در کشور متولی امری است که بر ان اساس بایستی رسالت خود را به درستی انجام دهد رسالت بخش دانشگاهی توسعه و بسط اموزش در عالی ترین سطوح به منظور تامین نیروی تخصصی فرهیخته است و سازمان دامپزشکی کشور نیز متولی بهداشت در مبحث کلان کشور در جمعیت های دامی که نمود ان در سلامت جامعه و تامین امنیت غذایی است و وزرات جهاد کشاورزی هم به عنوان متولی در بالاترین سطح مدیریتی نقش ساماندهی صنعت دامپروری و ایجاد بستر مناسب جهت رشد وشکوفایی صنعت دامپروری را بر عهده دارد و سازمان نظام دامپزشکی کشور هم تنظیم کننده روابط شغلی در بین همکاران بخش خصوصی و با بخش دولتی است .
در این میان متولی قانونی در بحث اشتغال زایی در حیطه عملیاتی وزارت محترم کار می باشد که بایستی با تعامل و تشریک مساعی با سایر دستگاهها اقدام به ایجاد بستر مناسب فعالیت برای فرهیختگان این رشته گردد که صد البته دامپزشکی با صنعت دامپروری ارتباط تنگاتنگی داشته و دارد اینکه باییم و دانشگاهها را محدود کنیم تنها یه مسکن کوتاه مدت خواهد بود چالش اصلی رکود در بخش دامپروری کشور و مشکلات عدیده این صنعت می باشد که باعث شده رده های منتفع در پایین دست این صنعت به دلیل چالش پیش امده در ان نیز بحران زده گردند .
از سویی دیگر عملا و قانونا محدود سازی دانشگاه ها نه شدنی است و نه امکان پذیر است .
از سوی دیگر تعیین صلاحیت حرفه ای باب جدید ایست که سازمان نظام مفتوح نموده است و یک سئوال در این میان مطرح است فارغ التحصیلان جدید الورود به بازار کار را چگونه از نظر حرفه ای تعیین صلاحییت می نمایید بر اساس مقالات علمی ، بر اساس کلاس های تئوری باز آموزی ، سمپوزیوم ها یا نمرات کارورزی ؟ کدام سابقه عملی را می توان در صلاحیت حرفه ای اینان منظور نمود اینان هنوز به حرفه ورود ننموده اند که بخواهیم تعیین صلاحیت بنمایم توجه بفرمایید بحث بر سر صاحیت حرفه ای است و اگر منظورتان صاحیت علمی است و دانش فنی که متاسفانه بایستی عرض کنم این مهم تنها در اختیارات وزارت اموزش عالی است و مشکل همچنان موجود است . از سوی دیگر بار حقوقی و مسئولیت مدنی این امر نیز لحاظ نگردیده است این امر کاملا با منطوق قانون اساسی کشور منافات دارد . بزرگواران دولتمردان عالی جنابان مشکل اصلی ایجاد در اشتغال دامپزشکان در واقع به دلیل منطبق نبودن سیستم های بهم پیوسته ای است که در شرح این مجال نمی گنجد مسئله اصلی تعداد دامپزشکان نیست این یک فرصت بزرگ برای کشور است که بایستی از ان به خوبی بهره برد که متاسفانه این فرصت با ادامه کار بر همین شکل به یک تهدید بدل گریده است تناقض های بزرگ و شاخصی در ساختار های اولیه موجود است که باعث ایجاد این شرایط شده است در یگ کلام سیستم های بر هم منطبق نیستند ان شالله اگر عمری باقی باشد به صورت مقاله ای خدمت متولیان امر علی الخصوص این وب سایت توضیحات مفصلی تقدیم خواهم کرد . با تقدیم احترامات فائقه . ارادتمند آشوری
نظر شما
ادامه