کد خبر: ۲۳۹۷۶

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان گفت: نوعی گربه نادر به نام پرشین‌کت‌ سیاه در این شهرستان رهاسازی شده و به آغوش طبیعت بازگشت.

«محمد سعادت‌نژاد» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در ریگان، اظهار داشت: نوعی گربه نادر به نام پرشین‌کت‌ سیاه که به منزل یکی از شهروندان ریگانی وارد شده بود، توسط صاحبخانه به دام افتاده و به محیط زیست تحویل داده شد که پس از شناسایی به طبیعت برگردانده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان با بیان اینکه این حیوان یکی از حیوانات نادر در شرق استان کرمان است که در شهرستان ریگان زیست می‌کند، تصریح کرد: این گربه نادر از خانواده گربه‌سانان است که در مناطق بیابانی و در نزدیکی انسان‌ها زندگی می‌کند.

سعادت‌نژاد با بیان اینکه جثه پشمالو این نژاد، آنها را از بقیه گربه‌ها متمایز کرده است، یادآور شد: گربه پرشین‌کت‌ سیاه یک از کهن‌ترین، زیباترین، مغرورترین، تمیزترین، آرام‌ترین، نجیب‌ترین، پشمالوترین، اصیل‌ترین و گران‌ترین گربه‌های جهان است.

وی گفت: این حیوان دارای موهای بلند، پاهای کوتاه، سر بزرگ و پهن و دهان کوچکی است و چشم‌های این گربه بسیار حساس است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان بیان داشت: گربه‌های اصیل پرشین امروزی از نظر طول موها، رنگ و آناتومی از شباهت کمتری نسبت به هم‌نوعان نخستین خود برخوردار هستند. عمر این حیوان نادر 10سال است، اما در شرایط خوب تا 19 سال هم می‌رسد.

 

 

نظر شما
ادامه