کد خبر: ۲۳۵۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

به مناسبت روز دامپزشکی آمبولانس ویژه انجام ماموریت های سیار به ناوگان مرکز فوریت‌های دامپزشکی خراسان شمالی افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، در آیینی که عصر امروز با حضورخبرنگاران در محوطه ساختمان دامپزشکی استان خراسان شمالی برگزار شد، از آمبولانس ویژه که به ناوگان فوریت‌های دامپزشکی خراسان شمالی افزوده شده است، رونمایی شد. این خودرو در قالب مصوبات سفر رهبری به استان خریداری و تجهیز شده است و با این خودرو امکان ارائه خدمات سیار دامپزشکی در مناطق محروم به ویژه جمعیت دامی عشایر فراهم شد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی اعتبار صرف شده برای خرید و تجهیز این آمبولانس را دو میلیارد و 140میلیون ریال عنوان کرد.محمد مهدی احمدی بیان داشت: از این خودرو برای انجام ماموریت‌‌های دامپزشکی و ارائه خدمات به دامداران در اقصی نقاط استان استفاده خواهد شد.

وی گفت: دامپزشکی در سه مقوله سلامت دام، سلامت انسان و سلامت غذا نقش مهمی ایفا می‌کند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین گفت: فعالیت کشتارگاه‌های سنتی در خراسان شمالی محدود و حتی در آینده فعالیت آنها متوقف خواهد شد. وی اظهار کرد: هم اکنون هشت کشتارگاه در خراسان شمالی وجود داشته که هفت مورد از آنها سنتی و تنها یک واحد کشتارگاه صنعتی در بجنورد داریم.

وی بیان داشت: باید به سمتی پیش برویم تا کشتارگاه‌ها در استان به سمتی صنعتی شدن پیش بروند.مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: با صنعتی شدن کشتارگاه‌های استان ظرفیت‌های خوبی در زمینه بسته بندی محصولات و فرآورده‌های گوشتی در استان فراهم می‌شود.وی گفت: ایجاد زمینه و فرصت‌های شغلی با صنعتی شدن کشتارگاه‌ها از جمله مزایای آن به شمار می‌رود که لازم است تا در این زمینه اهتمام لازم در این زمینه از سوی مالکان آنها صورت بگیرد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی در بخش دیگری بر پرهیز شهروندان از کشتار هر گونه دام برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام تاکید کرد.به گفته وی ده‌ها بیماری مشترک بین انسان و دام وجود داشته که باید برای جلوگیری از شیوع آن به توصیه‌ها توجه کرد.

احمدی بیان داشت: بیماری تب کنگو یا همان سی سی اچ اف به عنوان یکی از بیماری‌های مشترک انسان و دام است که باید توجه لازم برای پیشگیری از این بیماری انجام شود.وی گفت: به طور حتم یکی از زمینه‌های شیوع این بیماری کشتار دام در منازل، معابر بوده که باید شهروندان به طور جد از آن پرهیز کنند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین افزایش استقبال مردم استان از نظارت بهداشتی و کشتار دام در روز عید قربان امسال را برشمرد و گفت: خدمات کشتار دام به صورت رایگان به مردم ارائه شد.

وی گفت:عید قربان امسال سه هزار و 100راس دام برای کشتار از سوی دامپزشکی نظارت بهداشتی شدند که این رقم نسبت به سال قبل 40 درصد رشد دارد.احمدی تصریح کرد: سال گذشته صرفا دو هزار و 200راس دام برای کشتار در روز عید قربان در استان نظارت شدند.

وی خواستار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی رسانه‌ها در خصوص نقش و جایگاه دامپزشکی در جامعه شد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بی گمان نقش دامپزشکی در سلامت جامعه مهم و بی‌بدیل است.وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دامپزشکی کمک به توسعه بوده که با تلاش کارکنان دامپزشکی رقم خورده است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
الان ایشون کلینیک آزمایشگاه سیار هستن بابا حداقل شان خبر رو رعایت کنید
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
لطفا یه عکس از تجهیزات این ازمایشگاه های سیار برای جامعه دامپزشکی بذارید تا توانمندی خودرو مزدا به رخ گذاشته شود....
دامپزشکی از آذربایجان غربی
نظر شما
ادامه