کد خبر: ۲۳۴۳۵

دبیر اجرایی کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند (IOTC) اعلام کرد: شیلات ایران الگوی رعایت مقررات و آیین نامه های اجرایی کشورهای عضو کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند است.

به گزارش سازمان شیلات ایران، «پایت» در دیدار با حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئییس سازمان شیلات ایران با ارایه گزارشی از بازدید از بندر چابهار و توانمندی صیادان در آموزش از موضوعات صیادی به ویژه فراگیری مقررات IOTC به عنوان صیادان آب های دور ابراز خرسندی کرد و افزود: ایران در این زمینه جزء کشورهای برتر عضو IOTC معرفی شده که لازم است ایران به عنوان الگوی سایر کشورها قرار گرفته شود.

وی، توسعه بنیادی شناورهای صیادی و پایبندی ایران به صید مسئولانه را از دیگر موارد حائز اهمیت سفر به ایران دانست و تاکید کرد: در آینده IOTC پروژه های مشترکی را با محوریت جمهوری اسلامی ایران برگزار و اجراء خواهد کرد.

رئیس سازمان شیلات ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از نگاه خوب و رضایت بخش دبیر اجرایی کمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند از عملکرد شیلات ایران به ویژه ارتقای سطح صیادان، نظام قانونمند شیلات در جنوب کشور به ویژه در شهرستان چابهار که به طور عمده صیادان آب های دور این کشور می باشند، رسالت و پایبندی شیلات ایران را به مقررات و الزام آن برای جامعه صیادی را جزء برنامه های کاری برشمرد.

صالحی ابراز امیدواری کرد: با توجه به دو برنامه کارگاه آموزشی که با همکاری IOTC طی هفته آینده و اسفندماه سالجاری در جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، در آینده نزدیک زمینه های توسعه و ظرفیت های اجرایی برای توسعه همکاری های صیادی در آب های دور نیز افزایش یابد.

 

 

نظر شما
ادامه