کد خبر: ۲۳۲۵۸

یک بهله جغد با شکستگی در بال سمت چپ، توسط دامپزشک حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس جراحی شد و دوران نقاهت را می گذراند.

به گزارش خبرگزاری پانا، در تاریخ 16/6/94 یک بهله جغد انبار توسط افراد علاقه مند به طبیعت و حیات وحش به اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس آورده شد، پس از معاینات اولیه توسط دامپزشک حیات وحش اداره کل مشخص شد که شکستگی در بال سمت چپ حیوان وجود دارد که امکان پرواز را از پرنده گرفته است.

سپس جهت تشخیص قطعی پرنده به کلینیک جهت عملیات عکس برداری منتقل گردید. پس از انجام عکسبرداری مشخص شد که شکستگی شدیدی در استخوان Ulna (زند زیرین) بال سمت چپ وجود دارد. پس از تشخیص شکستگی و انتخاب روش مناسب و عملیات جراحی با دقت تمام انجام گرفت.

بنا به گفته دکتر هومن، دامپزشک حیات وحش اداره کل تکنیک استفاده شده در این جراحی، استفاده از پین مناسب جهت اصلاح شکستگی می باشد.

هم اکنون پرنده در شرایط خوبی می باشد و امید است که با مراقبت های بعد از عمل، امکان پرواز این گونه با ارزش میسر گردد.

گفتنی است که جغد انبار (جغد سفید) دارای 35 سانتی متر طول و پر و بال کمرنگ می باشد و در حین پرواز سفید به نظر می رسد. صورت قلب مانند و پرهای نخودی سفید رنگ دارد، به حالت قایم می نشیند، اما در پرواز موج دار حرکت می کند.

زیستگاه این پرنده مناطق درختی پراکنده و حاشیه جنگلها می باشد و در ایران در جنوب غربی و غرب پراکندگی دارند.

 

 

نظر شما
ادامه