کد خبر: ۲۳۱۴۸

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم که تاکنون منجر به تلف شدن 41 رأس کل و بز وحشی شده، محرز و قطعی است.

«دکتر محمدرشید کرمی» در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: روز دوشنبه پنج لاشه تلف شده از کل و بزهای موجود در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم پیدا شده بود که پس از انتقال یک راس از این تلفات به محل اداره کل دامپزشکی استان زنجان، در بررسی بالینی لاشه ارسالی توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی، علائم بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک مشاهده گردید.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان افزود: به منظور تایید آزمایشگاهی، نمونه های لازم اخذ و سریعاً به آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال گردید که در نهایت بیماری مورد نظر مورد تایید قرار گرفت.

دکتر کرمی افزود: تب، بی حالی، ترشحات چشم و بینی، اسهال، ضایعات دهانی و درگیری ریوی از علائم بالینی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک می باشد. ضمناً این مقام مسئول خاطر نشان نمود که این بیماری جز بیماریهای مشترک انسان و دام نبوده و نشخوارکنندگان کوچک را تحت تاثیر قرار می دهد.

منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم یکی از بهترین زیستگاه های صخره‌ای کشور به شمار می رود که از جمله زیستگاه های کل و بز وحشی در استان می باشد.

 

خبر مرتبط:

بیماری PPR در جمعیت دام اهلی شهرستان طارم مشاهده نشده است

تلفات حیات وحش استان زنجان در اثر ابتلا به PPR به 41 رأس افزایش یافت (+تصاویر)

آغاز واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک در زنجان

مناطق مستعد ابتلا به PPR در زنجان پایش می‌شود

تلفات ناشی از PPR در حیات وحش شهرستان طارم استان زنجان به 12 رأس رسید (+تصاویر)

شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در حیات وحش شهرستان طارم استان زنجان

 

 

نظر شما
ادامه