کد خبر: ۲۲۸۹۵

مدیرکل دفتر بهبود دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه های واحدهای تولیدی دام و طیور به تغدیه اختصاص می یابد، گفت: ۳۴هزار میلیارد تومان برای تغذیه دام و طیور هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تورج صارمی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی و دهمین نمایشگاه صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات با بیان اینکه به عنوان یکی از مجموعه هایی که در معاونت امور دامی هستیم باید چرخ عظیم در صنعت و تامین امنیت غذایی جامعه را به چرخش در آوریم، اظهار داشت: در نمایشگاه همدان تولید کنندگان و مصرف کنندگان به خوبی حاضر می شوند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی است تا در یک فضای مناسب صاحبان دانش، خدمات و کالا در کنار متقاضیان قرار گیرند و تبادل نظر کنند، اظهار داشت: نمایشگاه ها در تمام دنیا به صورت برنامه ریزی و ثبت شده برگزار می شود و یکی از راه های توسعه اقتصادی و توسعه پایدار این نمایشگاه ها است.

مدیرکل دفتر بهبود دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب در بخش کشاورزی و در صنعت دام و طیور تحول اساسی اتفاق افتاده است که به عنوان یک مبنا قرار گرفت و جایگاه ویژه ای را پیدا کرد، ادامه داد: هم اکنون ایران در تولید گوشت قرمز و پروتئین خود کفا شده و ۷۸ هزار تن عسل تولید می کند.

صارمی با بیان اینکه اکنون ایران از یک کشور وارد کننده محصولات پروتیئن دامی به یک کشور صادر کننده تبدیل شده است، بیان کرد: علاوه بر تامین منابع غذایی زمینه صادرات این تولیدات نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۰ تن مرغ و تخم مرغ به خارج کشور صادر شد، افزود: همچنین ۵۵۰ هزار تن محصول لبنی صادر و در زمینه صادرات دامی و فرآورده های دامی ظرفیت ایجاد شد.

مدیرکل دفتر بهبود دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه های واحد های تولیدی دام و طیور به تغدیه اختصاص می یابد، بیان کرد: اگر روش های مناسبی برای بهبود تغذیه و راندمان نداشته باشیم تولید خوبی نخواهیم داشت چراکه منابع نیز محدود است و باید راهکاری برای استفاده مناسب از این ظرفیت ها انجام شود.

تورج صارمی با بیان اینکه ۷۱ میلیون تن افزون بر ۳۴ هرار میلیاد تومان برای تغذیه دام و طیور هزینه شده است، بیان کرد: همچنین ۱۹ و نیم میلیون تن بقایای باغی و چهار و نیم میلیون تن بقای دامی وجود دارد که استفاده مناسبی از آن نمی شود.

مدیرکل دفتر بهبود دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته آزمایشگاه تغذیه در استان ها ۴۳ هزار فاکتور را برای بهبود نهادهای مصرفی مورد آزمایش قرار دادند که این ظرفیت در استان همدان نیز وجود دارد، بیان کرد: حدود ۴۸۵ هزار تن انواع محصولات دامی با چهار و نیم تن ظرفیت در کشور تولید می شود.

صارمی با بیان اینکه سال گذشته ۹۰ کارخانه مکمل حدود ۲۴ هزار تن تولید داشتند که نسبت به ۹۲ افزون بر هفت درصد افزایش داشته است، بیان کرد: همچنین سال گذشته ۷۰۰ هزار تن نهاده سبوس با قیمت مصوب در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه اکنون فاصله زیادی با ۳۵ سال پیش داریم و مطابق با آخرین دانش کشاورزی حرکت می کنیم، اظهار داشت: استان همدان به عنوان یکی از قطب های کشاورزی دامپروری همیشه مطرح بوده اما به دلیل مشکل آبی متوقف شده است.

رضا قیاسی با بیان اینکه محدویت ها اجازه نمی دهد در واحد سطح پیش برویم و باید کار ترویج و استفاده از آخرین دانش روز را پیش ببریم، ادامه داد: در اوایل انقلاب به دنبال کشت استراتژیک بودیم و بدون تفکر همه جای کشور چاه حفر شد و بدون اینکه به فکر آینده باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان با اشاره به سفر مدیرنمایشگاه های بین المللی استان همدان به آفریقا، اظهار داشت: وی در تماسی از تفاهمنامه ای در راستای فروش ماشین آلات کشاورزی به آفریقا خبر داد.

 

 

نظر شما
ادامه