کد خبر: ۲۲۸۴۹

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران اظهار داشت: کارشناسان دارویی اداره کل دامپزشکی استان مازندران مقدار 2830 کیلوگرم مکمل درمانی را در استان ضبط کردند.

«دکتر سید حسین رضوانی» از ضبط 2830 کیلوگرم مکمل درمانی که محصول یکی از شرکت های تولید کننده دارو و مکمل های دامپزشکی کشور در استان مازندران خبر داد و افزود: در پی اجرای طرح PMS دارویی و نیز بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان دارویی اداره تشخیص و درمان این اداره کل از کیفیت و میزان اثر بخشی مکمل درمانی یکی از کارخانجات تولید کننده داروهای دامی، این مقدار مکمل کشف و ضبط گردید.

رضوانی در ادامه خاطر نشان ساخت: کارشناسان داروئی این اداره کل پس از بازدید از انبار نگهداری و توزیع این محصولات شرکت دارویی در استان با اخذ نمونه و ارسال به مرکز ملی تشخیص، آزمایشات مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور ترکیبات موثر این مکمل ها مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس نتایج آزمایشگاهی کمبود ترکیبات موثره اعم از مواد معدنی و ویتامین های موجود و همچنین کمبود سایر عناصر معدنی نظیر کبالت، روی، کلسیم، منیزیوم، منگنز، ید و سلنیوم محرز گردید.

وی تصریح کرد: با مراجعه کارشناسان به انبار شرکت مربوطه در استان، کلیه موجودی این مکمل ها در انبار که در مجموع 2830 کیلوگرم بود ضبط گردید.

مدیر کل دامپزشکی استان تاکید کرد: 945 کیلوگرم از مکمل های یاد شده از داروخانه های دامپزشکی سراسر استان نیز توسط کارشناسان اداره تشخیص و درمان این اداره کل جمع آوری و ضبط گردید.

 

 

نظر شما
ادامه