کد خبر: ۲۲۸۱۷

بزرگ‌ترین مزرعه تولید ماهیان خاویاری جهان در مازندران

با حضور معاون اول رئیس جمهوری، بزرگ‌ترین مزرعه تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری در منطقه جویبار مازندران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری ظهر امروز در جریان سفر به استان مازندران با حضور در شهرستان جویبار، ضمن افتتاح این مرکز از بخش‌های مختلف آن و از ظرفیت تولید در این مرکز بازدید کرد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین در پایان بازدید از این مرکز گفت: سیاست اصولی دولت بر حمایت از بخش خصوصی استوار است و در جریان بازدید از این مرکز بزرگ عظمت کار بخش خصوصی مشاهده شد به نحوی که این مرکز در موضوع پرورش ماهیان خاویاری به اندازه کل تولید ماهیان خاوریاری در دریای خزر ظرفیت تولید دارد.

گفتنی است، این مرکز بزرگ‌ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری جهان با استفاده از آب دریا بوده که ظرفیت تولید سالانه آن 30 تن خاویار و دوهزار تن گوشت ماهیان خاویاری است.

این مرکز در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع احداث شده و میزان سرمایه گذاری انجام شده برای این طرح 135 میلیارد تومان است.

همچین، با افتتاح این مرکز برای 600 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود که از این تعداد برای 200 نفر به‌صورت مستقیم و برای 400 نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.

لازم به ذکر است، معاون اول رئیس جمهور در شهرستان نوشهر از مرکز پرورش ماهیان دریایی در قفس بازدید کرد.

مجری طرح ماهیان در قفس نیز در گزارشی به معاون اول رئیس جمهور جزئیات این طرح را تشریح کرد و گفت: این طرح به‌صورت آزمایشی برای تولید سالانه 500 تن ماهی اجرا شده که شامل ماهیان کپور، خاویاری در 16 قفس است.

مجری این طرح همچنین اهداف مؤسسه جهاد نصر در بخش آبزی‌پروری را نیز توضیح داد و افزود: این مؤسسه در قالب برنامه 10 ساله قرار است طرح تولید سالانه 60 هزار تن انواع ماهیان به روش پرورش در قفس، تولید سالانه 10 هزار تن انواع گوشت ماهیان خاویاری و تولید سالیانه 10 هزار تن میگوی پرورشی را اجرا کند.

کمک به تولید، افزایش امنیت غذایی کشور، سودآوری بالا و اشتغال‌زایی ازجمله مزایای طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس است.

مرکز پرورش ماهیان دریایی در قفس وابسته به مؤسسه جهاد نصر در شهرستان نوشهر است.

 

 

نظر شما
ادامه