کد خبر: ۲۲۶۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

قائم مقام رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: برای دستیابی به بازارهای دنیا نیازمند توسعه بخش خصوصی در حوزه واکسن می باشیم که این امر مهم از طریق انتقال بسته تکنولوژی از رازی به شرکت های متقاضی بخش خصوصی قابل انجام می‌باشد.

دکتر عابدی کیاسری این مطلب را در جریان بازدید دکتر ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی عنوان کرد.

دکتر ضرغام در این بازدید آمادگی صندوق را برای حمایت از تحقیقات بنیادی و کاربردی در حوزه واکسن های دامپزشکی و پزشکی اعلام و تصریح کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور علاوه بر دریافت پروژه ها از محققین مکانیسم جدیدی برای دریافت سفارش پروژه ها از مراکز علمی و تحقیقاتی در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: اعطای کرسی های پژوهشی به اساتید و حمایت 10 ساله مالی از پروژه ها از جمله اقداماتی است که صندوق می تواند در حوزه تحقیقات بیماری های دام، طیور و آبزیان و توسعه تحقیقات واکسن انجام دهد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از ایجاد مراکز توسعه نوآوری در کشور خبر داد و گفت موسسه رازی می‌تواند برای ایجاد مرکز توسعه نوآوری واکسن اقدام نماید.

در این جلسه، دکتر کهرام، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با ایراد سخنانی ابراز داشت: تحقیقات در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی همراه با توسعه فناوری و تولید بوده که این ارزش فراوانی دارد.

رئیس موسسه رازی گفت: توسعه فناوری واکسن های جدید دامی و انسانی از برنامه‌های این موسسه می‌باشد. ایجاد مرکز رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان از دستاوردهای مهم توسعه‌ای در طول یک سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: موسسه رازی دارای زیرساخت‌های عظیم برای توسعه تولیدات می‌باشد و تحقیقات در رازی با دانشگاه متفاوت بوده و کاملا محصول محور می باشد.

عابدی کیاسری، قائم مقام رئیس موسسه رازی در حوزه اصلاح ساختار و توسعه علمی و فناوری گفت: موسسه رازی با ایجاد ساختارهای جدید مراکز رشد و مرکز نوآوری در صدد حمایت از محققان، فناوران و شرکت های دانش بنیان می باشد.

وی گفت: در حال حاضر 24 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد موسسه رازی مستقر می باشند که 20 شرکت از شرکت های زایشی موسسه بوده و چهار شرکت از خارج از موسسه می باشند.

عابدی کیاسری گفت: پیش بینی بازار واکسن های انسانی و دامی دنیا در سال 2025، حدود 120 میلیارد دلار می باشد که بر اساس اسناد بالادستی دستیابی به سه درصد بازار جهانی در افق 1404 از برنامه های کشور می باشدکه این میزان حدود سه میلیارد و ششصد میلیون دلار می باشد که برنامه جدی و سرمایه گذاری اساسی را می طلبد.

وی گفت: بازار واکسن دنیا در حال حاضر در اختیار پنج شرکت بزرگ آمریکائی و اروپایی می باشد. بیشترین انتقال تکنولوژی واکسن از طریق سازمان بهداشت جهانی در سال های اخیر به کشورهایی چون چین، هند، برزیل و اندونزی بوده و این کشورها در حال پیوستن به کشورهای عمده تولید کننده واکسن دنیا ‌اشند.

قائم مقام رئیس موسسه رازی گفت: برای دستیابی به بازارهای دنیا نیازمند توسعه بخش خصوصی در حوزه واکسن می باشیم که این امر مهم از طریق انتقال بسته تکنولوژی از رازی به شرکت های متقاضی بخش خصوصی قابل انجام می‌باشد.

عابدی کیاسری گفت: موسسه رازی در نهایت بر تحقیق و توسعه (R&D) و کنترل کیفی تمرکز خواهد کرد و به عنوان تامین کننده تکنولوژی واکسن به دنبال راهبری صنعت واکسن در کشور می باشد.

 

 

برچسب ها: واکسن، رازی،
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
0
با سلام اینجانب به عنوان یک سرمایه گزار و پزشک متقاضی دریافت راهنمایی بزرگواران در امر تولید واکسن هستم از کجا شروع کنم؟
ناشناس
|
-
|
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
0
................... یکی از معضلات جدی موسسه هستند. نه سابقه ای در تولید و نه حتی یک طرح پژوهشی، البته وصله کار خوبی هستند و هرچیزی رو به هرچی بخواهند میدوزند یعنی اگر روزی اعلام شد ایشون پژوهشگر نمونه شدند تعجب نکنید. الآن هم با همین سابقه نداشته شون ................................ هستند.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
0
احتمالا با توجه به سابقه، .........................................
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
0
جالب است چوب حراج به موسسه رازي كه از اركان معتبر و علمي با قدمت نود ساله در حوزه توليد فراورده هاي بيولوزيك و از مراكز اصلي دانش بنيان كشور است توسط كساني كه اصلا نمي فهمند دانش بنيان چيست به بهانه توسعه و ايجاد در آمد بيشتر براي كشور نابودمي شود .شايد با تخريب مهمترين مركز دانش بنيان كشور در حوزه واكسن و فراورده هاي بيولوژيك (موسسه رازي)به خيال خام خويش شركتهاي خصوصي دانش بنيان كه عموما براي كسب منفعت تاسيس شده و مي شودسه درصد ازبازار جهاني واكسن رادر اختيار گيرد.شتر در خواب بيند پنبه دانه .........آري برادر سرنوشت تلخي كه در آرزوي زسيدن به سراب،مهمترين مركز توليدي هدفمند و محصول محور در حوزه سلامت كشور را نشانه رفته است شايد با ................................... راه واردات واكسن و فراورده هاي بيولوژيكرا به كشور با خدعه دلسوزي هموار نمايند.
...........آنچه خود داشت ز بيگانه تمنا مي كرد.
نظر شما
ادامه