کد خبر: ۲۲۴۶۷

اجرای طرح اورژانس حیوانات به استان های هدف سپرده می شود/ گلستان، لرستان و تهران پایلوت اجرای این طرح///دپو تولیدی

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که اورژانس حیوانات از هزینه های بعدی جلوگیری می کند، گفت: به زودی اجرایی کردن این اورژانس را به دست استان های هدف می سپاریم که در مرحله اول این اقدام توسط استان گلستان، لرستان و تهران اجرائی می شود.

«مجید خرازیان مقدم» در گفت و گو با میزان با اشاره به آخرین وضعیت اورژانس حیوانات خاطرنشان کرد: به منظور اجرایی کردن این طرح نسبت به انتخاب برخی از سمن هایی حوزه حیات وحش اقدام کردیم. اما سمن هایی که برای اجرایی کردن این طرح در نظر گرفته بودیم نتوانستند شرایط مورد نظر بخش مالی سازمان محیط زیست را که در قرارداد ذکر شده تامین کنند.

وی با اشاره به این که مهم ترین شرط ذکر شده در قراداد دارا بودن تجربه کافی است، اظهار کرد: با توجه به این که این اقدام، اقدامی کاملا جدید در کشور است هیچ یک از سمن ها امکان تهیه اسناد سوابق اورژانس حیوانات در کشور را نمی توانستند، تامین کنند.

خرازیان مقدم با اشاره به این که امکان دعوت از گروه های خارجی برای اجرا کردن بخشی از کار یا حتی ارائه آموزش های لازم نبود، گفت: سمن های حیات وحش کشور از نظر آموزشی و تجربی تخصص لازم را دارند اما تاکید ما بر دارا بودن سابقه کار در حیات وحش کشور است.

این مقام مسئول با اشاره به این که در حال حاضر در انتظار ابلاغ اعتبارهای دفتر حیات وحش هستیم، گفت: با ابلاغ اعتبار اجرایی کردن اورژانس حیوانات به دست استان های هدف سپرده می شود و در مرحله اول کار را به دست سه استان گلستان، لرستان و تهران می سپاریم.

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که دفتر حیات وحش به صورت مرکزی اجرای طرح در سه استان را مدیریت می کند، عنوان کرد: این طرح باید به صورت واحد و با برنامه ای یکسان پیش رود لذا شرح خدمات اورژانس حیوانات توسط سازمان محیط زیست تدوین و به استان ها ابلاغ می شود، استان ها نز باید ابلاغیه سازمان را اجرا کنند.

خرازیان مقدم در پایان تاکید کرد: سازمان محیط زیست محدودیتی در اعتبار اورژاس حیوانات ندارد زیرا اجرایی شدن این طرح از نظر ما بسیار مهم و حیاتی است و از سوی دیگر می تواند از بسیاری هزینه های دیگر جلوگیری کند.

 

 

نظر شما
ادامه