کد خبر: ۲۲۳۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

«دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌و‌گو با «ایران» درباره وضعیت مرغ و اینکه برخی از مردم نگران شیوع آنفلوانزای مرغی هستند گفت: به همه مردم اطمینان می‌دهم تمام مرغ و تخم مرغی که در فروشگاه‌های مجاز عرضه می‌شود از مزارع پرورش صنعتی و با نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه همه بخش‌ها تا عرضه مرغ به فروشگاه‌ها همکاری‌های لازم را دارند، افزود: مردم با اطمینان و بدون دغدغه می‌توانند مواد پروتئینی را خریداری کنند. مصرف کنندگان مرغ نگران آنفلوانزای مرغی نباشند چرا که این بیماری شیوع پیدا نکرده است.

خلج ادامه داد: در هیچ کدام از واحدهای صنعتی و سنتی مرغ استان مازندران موردی از بیماری آنفلوانزای مرغی گزارش نشده است. این به منزله آن است که مرغ کشتارگاه‌ها سالم است و مردم نباید نگران باشند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هیچ گزارشی از آلوده بودن مرغ‌ها نداشته ایم اما اکیپ‌های کارشناسی سازمان دامپزشکی به استان مازندران اعزام می‌شوند تا آنها مجدداً ارزیابی‌های لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان دامپزشکی تأکید کرد: برای اعلام وضعیت نهایی درباره مرغ بزودی کارشناسان سازمان دامپزشکی، متخصصان مؤسسه تحقیقات و سرم‌سازی رازی و استادان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به استان مازندران خواهند رفت. از این رو با بررسی‌های این گروه ویژه مردم می‌توانند اطمینان بیشتری نسبت به خرید مرغ و تخم مرغ پیدا کنند.

وی در ادامه گفت‌و‌گوی خود از مردم خواست که همچنان از جابه‌جایی طیور بومی خودداری کنند و تا اعلام گزارش اکیپ ویژه هیچ نقل و انتقالی صورت نگیرد.

خلج افزود: بیماری آنفلوانزای پرندگان براساس گزارش قبلی در یکی از روستاهای استان مازندران مشاهده شده بود و این روستا نیز همچنان در قرنطینه سازمان دامپزشکی است. زمانی که بیماری اتفاق می‌افتد برای احتیاط سیستم‌های پایش و مراقبت را ادامه می‌دهیم. منطقه آلوده به بیماری بر اساس دستورالعمل قرنطینه 21 روز تحت پایش قرار می‌گیرد.

وی گفت: هم اکنون همه چیز تحت کنترل سازمان دامپزشکی است و در مناطق اطراف روستایی که آنفلوانزا در آن مشاهده شده بود پایش و کنترل ادامه دارد.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
........ که زود دیر می شود
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
آقاي دكتر خلج
سلام جون هركسي رو كه دوست داريد اينكار را نكنيد اين بدترين كاري است كه ميتوانيد در اين خصوص انجام دهيد حيف است واقعا خواب آرام كارشناسان طيور سازمان را آشفته كنيد قطعا خداوند اين گناه شما را نخواهد بخشيد
خوب اگر اين اساتيد مازندران بروند امور مهمه مملكتي را چه كساني پيگيري كنند تكليف شركت در سمي نهارها و جلسات سخنوري و بداهه پردازي را چه كساني بر عهده خواهند گرفت و خداي نكرده اگر در اثر بلند شدن از روي صندلي ، صندلي مباركشان سرد شد شما پاسخگو هستيد من پيشنهاد ميكنم همانطور كه بانك اطلاعات بيماريها را واگذار كرديد بقيه امور را هم به سازمانها و ادارات ديگر واگذار كنيد باور كنيد هزينه سازمانتان به شدت كاهش مي يابد و شما نيز از كسري بودجه خلاص ميشويد
دكتر حسني
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
0
حساس نشو! حساس نشو!
نظر شما
ادامه