کد خبر: ۲۱۹۲۹

تب مالت

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی دامپزشکی استان زنجان گفت: طرح پایش به منظور معدوم‌ سازی دام‌های آلوده به بیماری بروسلوز در ۲۵ روستای هدف استان زنجان اجرا می‌شود.

«دکتر منصور صمصامی» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به متمرکز بودن بیماری بروسلوز در شهرستان خدابنده اظهار داشت: با توجه به همجواری این شهرستان با استان همدان که به عنوان استان‌های آلوده به بیماری تب مالت در کشور مطرح است، حضور دامپزشکان در این منطقه را افزایش داده‌ایم.

وی در مورد وضعیت شیوع بیماری بروسلوز در کل استان تصریح کرد: این بیماری در کل استان زنجان پراکنده شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی دامپزشکی استان زنجان ضمن تاکید بر رصد مبادی و محل‌های قرنطینه‌ای مدنظر این دستگاه ابراز کرد: تمامی مبادی و محورهایی که در مسیر قرنطینه قرار گرفته‌اند به طور دقیق کنترل می‌شوند.

وی از روستائیان کل مناطق استان به ویژه شهرستان خدابنده تقاضا کرد تا به منظور حفظ سلامتی خود و دام ‌شان از هر گونه نقل و انتقالات دام به استان همدان و سایر استان های همجوار خودداری کنند.

صمصامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25 روستا در استان زنجان به عنوان کانون بیماری بروسلوز معرفی شده‌اند که باید اقدامات لازم برای معدوم کردن دام‌های آلوده به این بیماری انجام شود.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار مورد نظر، طرح پایش به منظور معدوم‌ سازی دام‌های آلوده به بیماری بروسلوز در 25 روستای هدف یاد شده استان زنجان اجرا می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی دامپزشکی استان زنجان با اشاره به همکاری‌های بسیار ضعیف روستائیان با دامپزشکان در زمینه بیماری بروسلوز خاطرنشان کرد: امیدواریم دستگاه‌هایی نظیر صدا و سیما، شبکه بهداشت و بخش ترویج سازمان ذیربط در بحث فرهنگ سازی کمک حال اداره کل دامپزشکی استان زنجان باشند چرا که اجرای هر گونه عملیات مبارزه با بیمرای تب مالت تنها با همراهی دامداران امکان پذیر است.

 

 

نظر شما
ادامه