کد خبر: ۲۱۵۹۶

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره‌کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به آغاز فصل پرورش میگو در استان، افزود: امید است با رعایت موارد بهداشتی و دستورالعملهای دامپزشکی از سوی پرورش‌دهندگان میگو، تولید خوبی در پیش باشد.

دکتر محمد ملی
نیا اظهار کرد: در فصل پرورش سال 1394 میگو،‌ اولین محموله پست لارو تولیدی مراکز تکثیر میگو استان در اواخر اردیبهشت در یکی از مزارع پرورش میگو سایت چوئبده آبادان، ذخیرهسازی شد.

وی افزود: در سال جاری تعداد 5 مرکز تکثیر میگو در سایت چوئبده فعال بوده که پیش
بینی میشود بیش از 150 میلیون پست لارو مورد نیاز مزارع پرورش استان را تامین کنند. در فصل پرورشی جاری تعداد مزارع پرورش میگو نسبت به سال قبل حدود 25 درصد رشد داشته و پیشبینی میشود امسال 40 مزرعه فعال شود.

ملی‌نیا عنوان کرد: برای اولین بار در مراکز تکثیر میگو استان یک دامپزشک به عنوان کارشناس بهداشتی به کار گرفته شده است و به زودی در مزارع پرورش میگو یک دامپزشک به عنوان کارشناس بهداشتی معرفی خواهد شد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری
های آبزیان اداره‌کل دامپزشکی خوزستان گفت: عملیات نظارت بر آماده‌سازی، پایش و مراقبت بیماریها، کنترل بهداشتی و صدور گواهی سلامت پست لارو میگو توسط دامپزشکی استان همچون سال‌های گذشته در سطح مراکز تکثیر و پرورش میگو انجام میشود و امیدواریم در سال جاری با رعایت موارد بهداشتی و دستورالعملهای دامپزشکی پرورشدهندگان تولید خوبی داشته باشند.

 

 

برچسب ها: میگو، خوزستان،
نظر شما
ادامه