کد خبر: ۲۱۲۱۱

Image result for ‫علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی‬‎

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران گفت: بر اساس طرح سازمان دامپزشکی از دو ماه دیگر گوشت قرمز باید به منظور کاهش بار میکروبی 24 ساعت در پیش‌سردکن قرار گیرد که در این شرایط وزن هر لاشه کاهش می‌یابد لذا باید قیمت گوشت افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر ملکی اظهار کرد: طبق نظر سازمان دامپزشکی قرار است گوشت گوسفندی 24 ساعت در پیش سردکن قرار بگیرد تا میکروب زدایی شده و پس از آن به مشتری عرضه شود.

وی با بیان اینکه ما همیشه به نظرات این سازمان را اجرا می‌کنیم، گفت: موضوع مهم این است که با این تصمیم شاهد افزایش قیمت گوشت گوسفندی خواهیم بود که البته اجرایی شدن این تصمیم حدود دو ماهی به تعویق افتاده است.

ملکی گفت: هر لاشه گوسفندی وقتی که در پیش سردکن قرار گیرد بین 500 تا 700 گرم کاهش وزن پیدا می‌کند که این موضوع قیمت آن را افزایش می‌دهد. از طرفی سازمان دامپزشکی نیز هزینه ای برای این کار دریافت می کند که همه این موارد هزینه‌زا بوده و باعث می‌شود قیمت گوشت افزایش یابد.

وی در عین حال بیان کرد: قرار دادن گوشت در پیش سردکن به معنی انجماد نیست، چرا که با انجماد کیفیت گوشت کاهش می‌یابد اما هدف از قرار دادن گوشت در پیش سردکن تنها کاهش بار میکروبی آن است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه حدود هزار پروانه مجوزدار در این بخش داریم، یادآور شد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه که به مغازه دار تحویل داده می‌شود 27 هزار و 500 تومان است که به مصرف کننده نهایی 31 تا 31 هزار و 500 تومان فروخته می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه