کد خبر: ۲۰۹۸۵
به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، بامداد چهارشنبه شنبه (26 فروردین) به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه آزاد مراغ در بندر لنگه نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم محدوده مذکور شدند.

رئیس اداره محیط زیست بندر لنگه در این باره گفت: پس از جستجو در تاریکی شب متوجه حضور دو نفر درون دشت مراغ شده و جهت برخورد قانونی با مظنونین وارد عمل شدیم.

قاسمی اظهار داشت: متخلفین که متوجه حضور محیط بانان شده بودند سعی داشتند با استفاده از تاریکی شب فرار کنند که در حلقه محاصره محیط بانان گرفتار و پیش از اقدام به فرار دستگیر شدند.

متخلفین یک جبیر را شکار کرده و پوست کنده بودند و در زمان دستگیری مشغول کباب کردن و خوردن جبیر بودند.

تصویر: گوشت های به سیخ کشیده و کباب شده ی گونه حمایت شده و کمیاب جبیر در تصویر فوق مشخص است

قاسمی گفت: پس بازداشت دو متخلف متوجه شدیم که شکارچیان غیرمجاز چهار نفر بوده و دو نفر دیگر از همدستان آنها مجددا به منظور شکار راهی دشت شده اند.

پس از مدت کوتاهی دو نفری که برای شکار راهی دشت شده بودند در تاریکی شب با نور چراغ قوه شروع به علامت دادن نمودند تا در صورت اطمینان از امن بودن منطقه به محل استقرارشان بازگردند.

تصویر: محیط بانان حاضر در عملیات به همراه یکی از شکارچیان متخلف دستگیر شده

رئیس اداره محیط زیست بندر لنگه گفت: ما نیز با استفاده چراغ قوه به دو متخلف درون دشت علامت دادیم و آنها که فکر می کردند علامت از طرف دوستانشان بوده و به معنی امنیت منطقه می باشد به سمت ما حرکت نمودند.

در محل استقرار دو متخلف بازادشت شده کمین کرده و بلافاصله پس از بازگشت دو شکارچی دیگر از درون دشت آنها نیز غافلگیر و بازداشت شدند.

یکی از محیط بانان در هر دو تصویر اصلا حواسش به دوربین نیست و با ناراحتی در حال سرزنش شکارچی متخلف است. به نظر شما به او چه می گوید؟

در بازرسی از دو متهم دیگر لاشه کامل و پوست کنده شده یک جبیر و یک قبضه اسلحه گلوله زنی ۲۷۰ کشف و ضبط گردید.

هر چهار متهم پس از یک شب بازداشت صبح چهارشنبه به جرم شکار غیرمجاز دو جبیر به مراجع قضایی معرفی شده و با دستور مقام قضایی مجددا تا زمان تکمیل تحقیقات روانه بازداشتگاه شدند.

تصویر: لاشه کامل و پوست کنده شده دومین جبیر کشف شده از شکارچیان متخلف

رئیس اداره محیط زیست بندر لنگه گفت: در دشت مراغ که منطقه آزاد به شمار می رود کمتر از ۶۰ جبیر زندگی می کنند که متاسفانه دو راس از این گونه زیبا و ارزشمند توسط این متخلفین از بین رفت.

جبیر نوعی غزال ایرانی است که شباهت بسیار زیادی به آهو دارد. متاسفانه بدلیل شکار غیرمجاز و تغییر کاربری زیستگاه ها طی سالهای گذشته، جبیر از اکثر عرصه های بیابانی کشور حذف شده و نسل این گونه زیبا در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

 

 

برچسب ها: جبیر، بندر لنگه،
نظر شما
ادامه