کد خبر: ۲۰۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر از حمله ورشدن یک قلاده پلنگ به چوپانی در منطقه کجور از توابع این شهرستان خبر داد.

دکتر سید محمود موسوی روز پنجشنبه به ایرنا گفت : یاسین موسوی زاده، 34 ساله که از اهالی منطقه کجور است، هفته جاری بر اثر حمله پلنگ از ناحیه گردن و دست آسیب جدی دید و در بیمارستان بستری شد.

وی اظهار داشت: بنا به گفته این چوپان، هنگام شب در محل نگهداری گوسفندانش پلنگ به وی حمله ور شده و به او آسیب رسانده است.

وی تصریح کرد : در حال حاضر حال عمومی این بیمار خوب و رو به بهبود بوده، اما بیشترین جراحتی که این حیوان وحشی به این چوپان وارد کرده در ناحیه دست های او است.

رییس بیمارستان نوشهر گفت: زخم های برجای مانده به عمق حدود چهار سانتی متر و عفونت های ناشی از آن در دست های او بر اثر گازگرفتگی پلنگ نشان از آن دارد که این حیوان بسیار قوی هیکل بوده است.

موسوی افزود: با خارج نمودن عفونت های موجود دردست های زخمی این چوپان هم اینک وضعیت حال عمومی وی خوب بوده ولی در آینده برای ترمیم عفونت های بافت های نرم او ممکن است نیاز به عمل جراحی های باز داشته باشد.

وی اظهارداشت: اکنون این بیماردر بیمارستان بستری بوده و طبق نظر پزشکان معالج قرار است دو روز آینده از این مرکز درمانی مرخص شود .

بخش تاریخی و کوهستانی کجور با جمعیتی دست کم 12 هزار نفر و 63 روستا در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م.ش
|
-
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
0
پلنگ حیوانی نیست که به انسان حمله کنه قطعا راهی سمت گوسفندهای این چوپان بوده که چوپان برای فراری دادن پلنگ با اون مواجعه شده ویا اینکه در حالتی چوبان غافلگیر شده وقتی محیط زیست هزینه خسارت حمله پلنگ رو به دامداران می ده چراباید با پلنگ درگیر بشید اقای چوپان عزیز امیدوارم هرچه زودتر بهتر وبهبود کامل پیدا کنی ومحیط زیست هم هزینه های درمان وخسارت روبه شما پرداخت کنه
نظر شما
ادامه