کد خبر: ۲۰۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - یادداشت مدیرمسئول / 24 : انتصاب دکتر دستور : محک تجربه و تعویض جوانی

 

 پس از مدت‌ها که شایعه تغییر رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر سر زبان‌ها افتاده و در حالی‌که اخیراً تغییراتی در سطح معاونین سازمان دامپزشکی هم رخ داده بود، سرانجام دکتر سید محسن دستور با موی سپید حاصل از تجربه فراوان از مشهد به تهران آمد و بجای دکتر نوروزی جوان ، ریاست این سازمان را در شرایطی که با شیوع تب برفکی دست و پنجه نرم می‌کند بعهده گرفت. آیا براستی وی می‌تواند این کشتی سنگین را به ساحل امن برساند؟
انتصابات شایسته ، متعهدانه و با درنظرگرفتن تخصص مرتبط با مسئولیت ، دفاع عالمانه از حریم حرفه دامپزشکی ، تعامل با رسانه‌ها و بخش خصوصی ، اطلاع رسانی واقعی ، شفاف و پاسخگویی سریع و به موقع ، اهتمام به افزایش توان تخصصی سازمان دامپزشکی ، طراحی برنامه‌ و نقشه جامع کنترل و مبارزه با بیماری‌ها ، توجه ویژه به موضوع اشتغال دامپزشکان ، تعامل گسترده و فعالانه با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع سلامت و تمرکز مضاعف بر شناساندن نقش دامپزشکان در تأمین بهداشت عمومی ، تدوین برنامه جامع و راهبردهای استفاده بهینه از ظرفیت و توان سایر رده‌های دامپزشکی و تهیه سند چشم‌انداز بلندمدت برای آن سازمان، انتظار صنف دامپزشکی از رئیس جدید است که اگر در این راستا قدم بردارد کام همگان از این انتصاب شیرین خواهد شد.
همه دامپزشکان منتظر مشاهده موضع‎گیری دکتر دستور درباره موضوع واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی و نحوه تعامل وی با سازمان نظام دامپزشکی هستند. هر چند رئیس سازمان نظام دامپزشکی در نخستین روز کاری دکتر دستور به دیدار وی رفت و گفت : همه سازمان نظام دامپزشکی در خدمت سازمان دامپزشکی است، اما تجربه قبلی نشان می‌دهد که تنها تکیه بر شعار کافی نیست و باید دید رئیس جدید سازمان دامپزشکی مواردی نظیر طرح نظام جامع دامپروری و یا بهره‌وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و لغو استخدام 3000 نفری دامپزشکان را مانند دکتر نوروزی تجربه خواهد کرد یا با درایت این تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کند؟
الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت که دکتر نوروزی مخالف آن بود ، طرح دامپزشک روستا با حقوق 700 هزار تومان در ماه که رئیس قبلی وعده اجرایی شدن آن را داد، استخدام دامپزشکان و اعمال حاکمیت بر صدور انواع مجوزهای بهداشت و درمان در بخش دامپزشکی از جمله مواردی است که باید منتظر واکنش رئیس جدید در قبال آن‌ها ماند.
ساماندهی امور اداری و ساختار سازمان دامپزشکی ، انتصاب مدبرانه مدیران کل استان‌ها ، بازنگری عملکرد دفاتری نظیر دارو و درمان ، قرنطینه و امور بین الملل و غیره هم با توجه به تجربه مدیریتی دکتر دستور و شناخت وی از بدنه کارشناسی و مدیریتی سازمان دامپزشکی دور از انتظار نیست.
بهره‎مندی از مشاورین باتجربه ، تشکیل اتاق فکر تخصصی و استفاده از ایده‌های نو با تکیه بر ظرفیت بالای جوانان، تلفیقی از تجربه و پویایی رقم می‌زند و باید دید رئیس موی سپید سازمان دامپزشکی از این نظر چه نمره‌ای در کارنامه مدیریت خود به ثبت خواهد رساند!
اهتمام ویژه به کاهش بوروکراسی ، شفافیت در پاسخگویی به مراجعین ، تکریم ارباب رجوع و افزایش سرعت در ارائه خدمات به آنان به ویژه از طریق ارائه خدمات بصورت الکترونیک هم انتظار مهم جامعه دامپزشکی کشور از رئیس جدید سازمان دامپزشکی است.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
-
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۴
0
0
امید است که جناب آقای دکتر دستور همچنانکه از شنیده ها بر می آید مصالح و شئون علمی حرفه دامپزشکی را به بازی نگیرند و نامی خوش را پس از اتمام مسئولیت خود که دیر یا زود از راه خواهد رسید به یادگار بگذارند. انشاء ا.
از صنف دامپزشکی
|
-
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۷
0
0
منتظر الحاق به وزارت بهداشت هستیم
همكار
|
-
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۰
0
0
ايكاش يك فرد با تجربه هم مديريت مركزمجازي پژوهشهاي راهبردي دامپزشكي را بر عهده ميگرفت آيا كسي به فكر هست؟
نظر شما
ادامه