کد خبر: ۱۹۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت :  بعد از سپردن کار تنظیم بازار اقلام پروتئینی به وزارت بازرگانی، ستادی تشکیل شد که در اولین قدم برای هماهنگی کارهای آن، درخواست شد که رییس سازمان دامپزشکی و مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، عضو کارگروه تنظیم بازار داخلی وزارت بازرگانی بشوند تا تصمیم گیری ها برای این اقلام، منطبق با نظر این دو دستگاه باشد.

قبله گفت: در آن زمان قیمت گوشت قرمز به شدت بالا و فشار زیادی بر مردم وارد بود. در نهایت بنا بر این شد که واردات دام زنده در استانهای مرزی شکل گیرد. بر همین اساس برای اینکه دام زنده ورود به داخل نکند، قرار بر این شد که در کشتارگاههای مرزی کشتار شود و گوشت آن به داخل بیاید.

وی تصریح کرد: باید با قاطعیت گفت که هرگونه واردات دام زنده در استانهای مرزی کشور، با نظر نمایندگان سازمان دامپزشکی که در کارگروه تنظیم بازار حضور داشته اند، بوده است. ضمن اینکه در برخی از استانها، این نمایندگان اجازه ورود دام زنده را صادر نکردند.
قبله گفت: در بحبوحه ای که گوشت گران بود، واردات دام زنده به تهران می توانست بازار را متعادل کند؛ اما بنا به دلایلی سازمان دامپزشکی این اجازه را صادر نکرد. بنابراین واردات هر دام زنده ای به کشور بنا به اجازه سازمان دامپزشکی بوده است؛ بنابراین واردات، عامل تب برفکی نیست.

این عضو کارگروه تنظیم بازار خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در همه جای دنیا رفت و آمد دام زنده صورت می گیرد؛ اما هیچ جای دنیا بیماریهای دامی به این راحتی شیوع پیدا نمی کند. ضمن اینکه در طول کل سال، تعداد راس دام زنده زیاد نبوده است که به این سرعت گفته می شود که تب برفکی آمده است؛ در غیراین صورت باید در بنیه علمی سازمان دامپزشکی تجدیدنظر شود.

وی اظهار داشت: همه جا می توانند قرنطینه بگذارند و واردات دام کنترل شود تا اگر دامی بیماری دارد؛ برگشت شود. به هرحال گوشتی که از طریق مباشران وزارت بازرگانی وارد شده است، با تسهیلاتی بوده که از سوی نمایندگان سازمان دامپزشکی فراهم شده است و بعید می دانم که واردات عامل تب برفکی باشد.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۳
0
0
همین رو کم داشتیم که یه فرد غیر متخصص در خصوص شیوع تب برفکی در کشور هم اظهار نظر کند!!!
رحمن رحیمی
|
-
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۳
0
0
من يك دامپزشك هستم كه از نزديك شاهد صدمات سنگين به صنعت دامپروري كشور هستم. چرا رئيس سازمان دامپزشكي كه در حد اين پست نبوده روزي آورده مي‌شود و روزي بي سو صدا و بدون اينكه موضوع در اخبار سراسري به مردم ارائه شود بركنار مي‌شود. اگر در انگليس تب برفكي بيايد چند شب گزارش مي‌دهند ولي دريغ از يك گزارش سراسري. اين صدا و سيما مگر باپول مردم اداره نمي‌شود؟ لابد خبر آن است كه توليد مي‌شود نه آنكه اتفاق مي‌افتد.
چرا وزير بازرگاني براي اين اتفاق استيضاح نمي‌شود؟ اگر وزارت بازرگاني راست مي‌گويد با رئيس بركنار شده و ديگر صاحب نظران دامپزشكي مناظره كنند.
چرا بايد وزير بازرگاني يك روز برنج آنچناني وارد كند و همه در التهاب و تنها كسي كه جايش امن است همان مقصر اصلي است.
آيا واقعاً فكر مي‌كنند كسي چيزي نمي‌فهمد و فقط افراد دور و بر خودشان دانا و عالم هستند؟
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۳
0
0
اق راست می گند دیگه چرا ناراحت می شوید وقتی که کارمند بایگانی برود و ناظر واردات بشود ویا کسی که تو عمرش خارج ندیده باشد و برود دنبال زرق و برقی که در کشور ایلامی نداریم و معاینه و بازرسی هم یادش برود و یا بروانند؟؟ این طوری می شود مگر در مبادی ورودی و داکت های ضد عفونی که در امد زیادی هم دارد از دامپزشک استفاده می کنند ان ها هم متخصص نیستند ولی دامپزشکی به انها اعتماد کردهاست چرا؟اینجاش به من و تو مربوط نیست.عامل ورود تب برفکی یا ظهور ان سازمان دامپزشکی است به دلیل کم کاری/
همكار دامپزشك
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۵
0
0
قابل توجه آقاي قبله
لطفا در رابطه با موضوعي كه در تخصص شما نيست اظهار نظر نفرماييد .شما از تب برفكي چه مي دانيد كه اينگونه قضاوت مي كنيد ؟.مشكل كشور ما اين است كه مهندس عمران رئيس شيلات مي شود و معاون بازرگاني علت شيوع تب برفكي را بيان مي كند .آقاي قبله به عنوان يك دامپزشك اعلام مي كنم كه علت شيوع تب برفكي تنها و تنها ناشي از واردات دام زنده از كشور آلوده اي مثل پاكستان است .كارشناسان سازمان دامپزشكي به خوبي براين امر آگاه بوده اند و لي متاسفانه رئيس سازمان دامپزشكي بدون توجه به نظر كارشناسان با واردات دام موافقت نموده است واين بي توجهي باعث خسارت جبران ناپذيري به صنعت دامداري كشور شده است .اميدواريم اين درس عبرتي باشد تا بيش ازاين با مسائل تخصصي به روش غير تخصصي وبعضا سياسي برخوردنشود.
همكار دامپزشك
نظر شما
ادامه