کد خبر: ۱۹۷۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
در این طرح 15 دستگاه خودرو به ادوات سمپاشی، دارو و درمان و یک دستگاه مینی‌بوس نیز به امکانات پیشرفته آزمایشگاهی و درمانی دامپزشکی مجهز شده و به کارگیری خواهند شد ...

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی از راه اندازی نخستین اورژانس دامپزشکی کشور در این استان در دهه فجر امسال خبر داد.

'دکتر علی اصغر شریفی' روز شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: تاکنون هشت میلیارد ریال اعتبار، در دو مرحله؛ از محل اعتبارات سفر رهبری، برای راه اندازی این اورژانس اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه پیش از این 9 دستگاه خودرو برای تجهیز اورژانس دامپزشکی خریداری شده است، گفت: بزودی نیز از محل همین اعتبارات هفت دستگاه خودرو دیگر برای فعال کردن اورژانس دامپزشکی استان خریداری خواهد شد.

وی هدف از راه اندازی این مرکز را ارایه خدمات دامپزشکی به مناطق محروم و ساکنان نواحی دوردست استان عنوان کرد.

شریفی گفت: در این طرح 15 دستگاه خودرو به ادوات سمپاشی، دارو و درمان و یک دستگاه مینی بوس نیز به امکانات پیشرفته آزمایشگاهی و درمانی دامپزشکی مجهز شده و به کارگیری خواهند شد.

وی افزود: به کارگیری رسمی خودروها در قالب اورژانس دامپزشکی در استان از دهه مبارک فجر امسال آغاز خواهد بود.

استان خراسان شمالی با داشتن دو میلیون راس دام سبک و سنگین از قطب های مهم دامپروری در کشور به شمار می رود.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام. یاد جناب دکتر آقامیری بخیر که فرموده بودند برای اولین بار در ایران بلکه در جهان (!) اورژانس دامپزشکی راه می افتد و البته نفهمیدیم چه شد؟؟؟؟؟؟؟
در مورد این خبر هم عرض می شود که اورژانس تعریف مشخصی دارد وگرنه مثلاً قبلاً بیمارستانهای دامپزشکی بخصوص در تهران سیستم اورژانس خصوصی با بکارگیری آمبولانس داشته اند. مقصود از اورژانس دامپزشکی ظاهراً باید آن باشد که یک مرکز کشوری یا لااقل استانی از ظرفیت بیمارستانها و مطب ها استفاده کند و بتواند در اسرع وقت خودرو و خدمات را اعزام و در صورت نیاز بیمار را به مرکز درمانی منتقل نماید.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
0
0
سلام .دوستان سعی دارند از خود ابتگار به خرج دهند و منابعی جذب دستگاه کنند که قابل تقدیر است .ولی چرا با این عنوان ،که اصلا نمی شود از آن دفاع کرد .بهتر نبود از اسامی دیگری چون مرکز سیار دامپزشکی ،جهت خدمت در مناطق محروم استفاده کرد و اتفاقا یکی از مشکلات پرسنل دامپزشکی در مناطقی که عشایری کوچ رو بصورت فصلی اسکان دارند بعلت دوری و صعب العبور بودن ،نداشتن مکان و امکانات کافی در محل اسکان یکی از مشکلات اساسی این پرسنل زحمت کش می باشد و متاسفانه تا کنون این مشکل حل نشده است ،امید که روزی مدیران کل خود چند روزی در این مناطق خدمت کنند تا نیروهای خود را بهتر درک کنند و فقط دستور صادر نکنند . کامیاب قیصربیگی
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
0
يكي لطفا توضيح بده كه نحوه خدمات اورژانس چگونه تعريف شده؟
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
0
سلام.یکی از فرصتهای شغلی آِینده فارغ التحصیلان دامپزشکی راه اندازی اورژانس دامپزشکی می باشد .اورژانس به این معنی که در یک مرکز مجهز و در تمام ساعات شبانه روز کلیه خدمات دامپزشکی ارائه گردد.متاسفانه در ایام تعطیل و همچنین بیشتر در شب ،دسترسی به دکتر دامپزشک ، دارو و آژمایشگاه برای دامداران با مشکلات زیادی همراه است .در واقع با احداث اورژانس های دامپزشکی در مراکز استانها و شهرستانها و اطلاع رسانی درست در این خصوص ،اگر مشکلی در زمینه های مرتبط با دامپزشکی (درمان دام بیمار و مواد غذایی خام دامی ) پیش بیاید مردم راحتر میتوانند به این مراکز مراجع کنند .در واقع وجود اورژانس دامپزشکی ضروری است بنا به تجربه شخصی در امور درمانی باتوجه به سختی کار درمانی در خیلی از مواقع در شب پیدا کردن دکتر دامپزشک مثلا برای انجام کارهای مامایی از جمله سخت زایی واقعا مشکل است یا در روز تعطیل مرکزی وجود ندارد برای یک ازمایش ساده از جمله تشخیص انگلهای تک یاخته (تیلریا و بابزیا ).یا تصادفات دامهای کوچک .کامیاب قیصربیگی
نظر شما
ادامه