کد خبر: ۱۹۶۹

حکیم مهر -  دبیر علمی شانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران گفت: برقرار کردن قرنطینه و نظارت دقیق جا به جایی دام ها و هر گونه تجهیزات ترابری نقش مهمی در کنترل تب برفکی دارد.

دکتر ایرج نوروزیان افزود: تب برفکی، یک بیماری عفونی، مسری و مخاطی است که کشور ما با آن آشنایی دارد.

وی در ادامه گفت : بیماری تب برفکی هر چند مدت، به شکل همه گیر و نگران کننده بروز می کند.

دبیر علمی کنگره دامپزشکی ایران ادامه داد: مقابله و مبارزه با بیماری تب برفکی با واکسیناسیون مداوم و قرنطینه و همچنین کنترل و جابه جایی های دام، از محلی به محل دیگر امکان پذیر خواهد بود.

نوروزیان تصریح کرد: در مواردی به علت بروز تیپ های مختلف بیماری تب برفکی، مبارزه با آن مشکل می شود.

وی گفت: ویروس تب برفکی می تواند از یک کانون توسط باد منتقل شود، ولی بسیاری از کشورها که با این بیماری مواجه بودند با تکیه بر پیشگیری موفقیت های بسیاری داشته اند.

دبیر علمی کنگره دامپزشکی ایران گستردگی مرزهای کشورمان و قاچاق دام را از دلایل مهم بیماری تب برفکی خواند و گفت: قاچاق دام زنده از حساسیت بالایی برخوردار است که به راحتی موجب بیماری تب برفکی می شود.

نوروزیان یادآور شد: در مکان هایی که تب برفکی به صورت آندمیک وجود دارد می توان با مدیریت خوب همه گیری را کاهش داد.

وی شناخت زودهنگام از وقوع بیماری، اقدام به موقع در کنترل و پیشگیری را از نکات مهم پیشگیری از تب برفکی خواند و گفت: برقرار کردن قرنطینه و نظارت دقیق جابه جایی دام ها و هر گونه تجهیزات ترابری در کنترل و پیشگیری از تب مالت نقش بسیار مهمی دارد.

گفتنی است شانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران عصر پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه در محل مرکز بین المللی همایشهای رازی تهران به کار خود پایان داد.

 

 

نظر شما
ادامه