کد خبر: ۱۹۴۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

این روزها در برخی از مراکز توزیع سبدکالا، مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در پلدختر مشغول دریافت اقلامی از قبیل مرغ منجمد هستند این درحالی است که برخی از شهروندان نسبت به تاریخ مندرج بر این مرغ ها و نحوه مصرف آنها گلایه هایی دارند.

به گزارش بیان روز، توزیع سبد کالا برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیز برخی از نیازمندان از اقدامات دولت یازدهم در توجه به اقشار ضعیف جامعه است که تا به حال در چندین مرحله این طرح اجرا شده است.

اما به نظر می رسد در توزیع سبد کالا نظارت دقیقی از سوی دستگاههای متولی بر کیفیت این اجناس صورت نمی گیرد.

این در حالی است که در روز های گذشته دور جدید توزیع سبد کالا در مناطق مختلف کشور آغاز شده ،با اطلاع مردمی باخبر شدیم که اقلامی از قبیل مرغ که در یکی از مراکز فروش پلدختر در حال توزیع است؛ تاریخ مندرج بر روی آن مربوط به به اردیبهشت 93 است که در این رابطه مردم نسبت به مصرف این مرغ ها گلایه مند هستند.

بلافاصله برای بررسی بیشتر موضوع، به یکی از مراکز توزیع مرغ سبد کالا در پلدختر مراجعه کردیم.

یکی از شهروندان پلدختری که نخواست نامش برده شود دراین رابطه در گفتگو با خبرنگار بیان روز افزود: پس از ایستادن در صف طولانی وقتی مرغ دریافت کردم و به خانه بردم فهیمیدم که تاریخ مندرج بر روی آن مربوط به اردیبهشت 93است این در حالی که با گذشت هفت ماه این مرغ های منجمد در مراکز توزیع می شود.

مرغ سبد کالا در دامپزشکی

وی بیان کرد:وقتی می خواستیم مرغ را مصرف کنیم بوی بد آن اجازه این کار را نداد.

باقر باقری از دیگر شهروندان پلدختری با انتقاد از توزیع مرغ های منجمد اظهار کرد:من موقع دریافت مرغ ها هیچ توجهی به تاریخ آنها نکردم ولی امروز متوجه شدم که تاریخ تولید این مرغ ها مربوط به اردیبهشت ماه93 است.

وی تصریح کرد:هر چند در روزهای قبل از طعم بد این مرغ ها چیزهایی شنیده بودم ولی فکر می کردم که به خاطر یخی بودن مرغ ها طعم آنها تغییر کرده است.

جواد کوشکی رئیس دامپزشکی شهرستان پلدختر با بیان اینکه پس از اطلاع از این موضوع اکیپ های بازرسی را به محل های توزیع مرغ سبد کالا اعزام کردیم افزود: در بازرسی از مراکز توزیع مرغ در پلدختر مطلع شدیم که یکی از محل ها فاقد سردخانه است و پیگیر ایجاد سردخانه در این فروشگاه هستیم.

وی بیان کرد:طبق صحبتی که با کارشناسان استان داشتیم اعلام کردند این مرغ ها تا دمای 18-درجه نگهداری شدند و یکسال پس از تولید قابلیت مصرف دارند.

وی تصریح کرد:برای رفع ابهامات در خصوص مصرف این مرغ ها کار نمونه برداری از طریق دامپزشکی لرستان انجام شده است.

وی ادامه داد:نمونه مرغی که به استان برای آزمایش فرستاده شده از نظر بیماری و تاریخ مصرف ایرادی ندارند ولی از نظر شرایط نگهداری اگر کمتر از 18- درجه باشند دچار مشکل هستند.

مرغ سبد کالا در دامپزشکی

کوشکی عنوان کرد :با توجه به اهمیت این مسئله اکیپ های مشترکی از طریق دامپزشکی و شبکه بهداشت برای بازدید به مرکز توزیع مرغ اعزام شدند.

رئیس دامپزشکی پلدختر تاکید کرد: در صورت وجود بوی بد مرغ و عدم رعایت شرایط نگهداری، مرغ های آن فروشگاه ضبط و معدوم می شوند.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر کشتار و بسته بندی از وظایف دامپزشکی است عنوان کرد:کار نظارت در مصرف بر عهده شبکه بهداشت و درمان است .

احمد کرموند مسئول شبکه بهداشت و درمان پلدختر بیان کرد:معمولا مرغ های منجمد از تاریخ تولید به مدت یکسال زمان مصرف دارند.

مرغ سبد کالا در دامپزشکی

وی تصریح کرد: اکیپ های شبکه بهداشت ودرمان با هماهنگی دامپزشکی کار نظارت بر مراکز توزیع مرغ سبدکالا را انجام می دهند.

وی بیان کرد: با توجه به تاریخ تولید مرغ ها که در اردیبهشت 93 بوده، تا اردیبهشت 94 مصرف این مرغ ها هیچ مشکلی ندارد و مردم می توانند با اطمینان آنها را مصرف کنند.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
0
0
سلام يكي لطفا توضيح بده نظارت بر توليد و بسته بندي بر عهده دامپزشكي و نظارت بر مصرف به عهده بهداشت درمان هست يعني چي ؟ الان اشكال إيجاد شده تو توليد و توزيع بوده يا تو مصرف
اصلا مصرف در منزل منظوره يا توزيع در مغازه
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
0
0
نظارت بهداشتی بر تولید،بسته بندی،توزیع و عرضه فراورده های خام دامی بر عهده دامپزشکی است- دامپزشک
دامپزشک
|
-
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
0
گفته اند که «وی بیان کرد:طبق صحبتی که با کارشناسان استان داشتیم اعلام کردند این مرغ ها تا دمای 18-درجه نگهداری شدند و یکسال پس از تولید قابلیت مصرف دارند.» یعنی رئیس شبکه دامپزشكي این موضوع را نمی دانستند و از کارشناسان استان پرسیده اند؟ ضمناً نظارت بر مصرف دیگه چه صیغه ای هست؟ این حرفها را جمع کنید! اگر مرغها بو میدادند بایستی آزمایش جوشاندن انجام میشد که گفته اند بیماری ندارد! جواب آزمایش tvn چی بود؟
نظر شما
ادامه