کد خبر: ۱۸۹۳

حکیم مهر -  رئیس نظام دامپزشکی استان تهران از برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی دامپزشکی خبر داد.
دکتر سید شاپور رضا شجاعی گفت: این مراسم شنبه 4 اردیبهشت امسال همزمان با آخرین شنبه ماه آوریل - روز جهانی دامپزشکی -  در سال جهانی دامپزشکی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مراسم روز جهانی دامپزشکی هر سال در اکثر کشورها برگزار می شود افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این اولین بار است که مراسم روز جهانی دامپزشکی در کشور ما برگزار می‌شود.
شجاعی خاطر نشان کرد: با توجه به بروز موارد متعدد بیماری های نو ظهور و نو پدید از جمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آنفلوانزای خوکی امسال را سال جهانی دامپزشکی نامیده اند.
وی تصریح کرد: مراسم روز جهانی امسال که شعار آن "نظام یکپارچه سلامت در جهان، همکاری بیشتر دامپزشکان و پزشکان است" با هدف ایجاد بستر مناسب برای تعامل بیشتر دامپزشکان و پزشکان، تبیین هر چه بیشتر نقش دامپزشکان در تأمین سلامت عموم جامعه و ارتباط هر چه بیشتر تشکلهای رسمی دامپزشکی و پزشکی به ویژه سازمان های نظام دامپزشکی ج.ا.ا و نظام پزشکی برگزار می‌شود.
دکتر شجاعی ارائه نظرات دامپزشکان و پزشکان در خصوص مسائل بهداشت عمومی را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد.
مراسم گرامیداشت روز جهانی دامپزشکی با حضور مسئولین بلندپایه وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رؤسای سازمان‌های نظام دامپزشکی و نظام پزشکی، چهره‌های ماندگار علم دامپزشکی و فعالان عرصه دامپزشکی در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار خواهد شد.
قرار است در این مراسم از برگزیدگان دامپزشکی که نقش مؤثری در معرفی هر چه بهتر نقش دامپزشکان در عرصه نظام سلامت داشته‌اند تقدیر شود.

توضیح حکیم مهر : در این خبر امسال بعنوان سال جهانی دامپزشکی برشمرده شده در حالیکه سال 2011 به دلیل فرارسیدن دویست و پنجاهمین سالگرد تأسیس اولین دانشکده دامپزشکی جهان (دانشکده لیون در فرانسه) به این نام نامگذاری شده و ظاهراً در انعکاس خبر و محاسبه این مناسبت اشتباهی از سوی نظام دامپزشکی استان تهران رخ داده است!

 

 

نظر شما
ادامه