کد خبر: ۱۸۷۷

حکیم مهر -  عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ورود ویروس تب برفکی به استان‌های مرکزی را نشانگر ضعف سیستم‌های قرنطینه ای سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد.

سیدمحمدرضا حاجی اصغری با اشاره به خسارت‌های وارده به یک دامداری در استان قم، تصریح کرد: ویروس تب برفکی توانسته وارد استان قم، بعنوان مرکزی‌ترین استان کشور شود و مبلغ ‪ ۶۰‬میلیارد ریال به این واحد خسارت وارد کند.

نماینده میانه در مجلس، ادامه داد: این بیماری از طریق واردات دام‌های زنده از مرزهای شرقی کشور، وارد شده است که بدنبال گسترش آن، دامداران و تولیدکنندگان را دچار ضررهای جبران ناپذیری خواهد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، از سازمان دامپزشکی کشور خواست، در ارتباط با شیوع سویه (نوع) جدیدی از بیماری تب برفکی بنام ‪O‬ هندی، موضعی شفاف بگیرد.

وی افزود: این بحران که نزدیک به دو ماه است در کشور ایجاد شده می تواند ‪ ۲۵‬درصد از تولید گوشت و ‪ ۵‬درصد از میزان تولید پشم را کاهش دهد.

حاجی اصغری با انتقاد از عملکرد سازمان دامپزشکی کشور، گفت: با توجه به خسارت‌های زیاد این بیماری، کماکان دستورالعملی برای مقابله با این بیماری از طرف سازمان دامپزشکی کشور ابلاغ نشده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس پیشنهاد کرد: سازمان دامپزشکی
هرچه سریعتر با مشخص کردن وظایف دامداران، اتحادیه‌های دامداری، اکیپ‌های کنترل و قرنطینه ها، فعالیت خود را بطور جدی آغاز کند.


 

نظر شما
ادامه