کد خبر: ۱۸۳۷۲

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: 40 درصد از نیروهای دامپزشکی این استان، حین انجام عملیات مبارزه با بیماری های دامی آسیب دیده اند.

 

دکتر محمد رشید کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دامپزشکان، کارشناسان و کاردانان دامپزشکی استان زنجان در عرصه های مختلف مبارزه با بیماری های دامی در تلاش و فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: این نیروهای تلاشگر، با توجه به نوع فعالیت خود در معرض مخاطرات فیزیکی، بیولوژیکی و ابتلا انواع بیماری های مشترک قرار دارند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: بارزترین نوع این مخاطرات که دامپزشکان، کارشناسان و کاردانان دامپزشکی با آن مواجه هستند ابتلا به بیماری بروسلوز 'تب مالت' است.

کرمی خاطرنشان کرد: این نیروها در بخش دولتی و خصوصی در راستای مبارزه با بیماری ها و واکسیناسیون دامی، در معرض تماس با حیوان و محیط های دامی هستند و گاه ناگزیر به بیماری های مشترک انسان و دام مبتلا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 19 دامپزشک، کارشناس و کاردان دامپزشکی در استان زنجان، مبتلا به بیماری تب مالت شده اند و حتی این بیماری به اعضای خانواده آنها نیز منتقل شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: علاوه بر این مورد، نیروها در انجام واکسیناسیون دام های بزرگ در معرض انواع ضربات قرار گرفته و دچار مشکلات می شوند.

کرمی یادآورشد: یکی از نیروهای کاردان این استان حین واکسیناسیون گاو، از طرف این حیوان مورد حمله قرار گرفته و با ضربه شاخ گاو به چشم، این کاردان بینایی خود را برای همیشه از دست داده است.

وی تاکید کرد: طی سال های اخیر تعداد کثیری از نیروهای این اداره کل به بیماری های مشترک به خصوص بیماری تب مالت مبتلا شده اند.

 

 

نظر شما
ادامه