کد خبر: ۱۷۵۴

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از برگزاری نخستین جشنواره ملی شتر کشور در استان سمنان خبر داد.

رضا عامری اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی شتر در مرکز اصلاح نژاد و پرورش شتر شمال‌شرق کشور واقع در شهرستان شاهرود و دهستان طرود برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: این جشنواره از 23 تا 24 فروردین ماه برگزار می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: با توجه به موقعیت اقلیمی و شرایط آب و هوایی، شترداری به عنوان یکی از مشاغل پررونق و با قدمت زیاد استان سمنان محسوب می‌شود و شترداران منطقه در دورترین نقاط این استان در زمینه پرورش و نگهداری شتر فعالیت می‌کنند.
عامری اهداف برگزاری این جشنواره را معرفی اکوتیپ‌های برتر شتر در کشور و اصلاح‌نژاد شتر با استفاده از فن‌های تولیدمثل و افزایش کمی و کیفی تولید در منطقه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: ارتقای آگاهی‌های فنی بهره‌برداران، کمک به توسعه فعالیت‌های شترداری و ترویج استفاده از فرآورده‌های تولیدی شتر با توجه به مزیت‌های آن از دیگر اهداف برگزاری نخستین جشنواره ملی شتر در استان سمنان است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تاکید کرد: در استان سمنان حدود 12 هزار نفر شتر وجود دارد که از این تعداد بیش از 60 درصد آن در شهرستان شاهرود پرورش داده می‌شوند.
عامری ادامه داد: برای حفظ این سرمایه دامی با ارزش استان سمنان، 6 هزار و 519 دز واکسیناسیون هاری و همچنین واکسیناسیون بیماری شاربن و اقدامات لازم در زمینه مبارزه با انگل‌های خارجی انجام شده است.
ایستگاه پرورش شتر شمال‌شرق طرود شهرستان شاهرود در قالب مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به استان سمنان خرداد ماه سال گذشته با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

 

 

نظر شما
ادامه