کد خبر: ۱۷۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
لطفی‌‎زاده با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت بر نقش مهم دامپزشکان در تأمین سلامت جامعه شهری تأکید کرد و افزود: پایه بهداشت و سلامت جامعه طب پیشگیری است و دامپزشکان با توجه به اشراف کامل بر روش‌های پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‎های قابل انتقال بین حیوان و انسان و نقش مؤثر در تأمین بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی در صف مقدم طب پیشگیری هستند...
lotdastj
حکیم مهررییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی در آستانه هفته سلامت با انتقاد از غفلت عمیق مدیران ارشد سلامت کشورمان نسبت به حرفه دامپزشکی از ارسال نامه‌ای در این خصوص به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

دکتر محمد لطفی‌زاده با ابراز تأسف از بی‌توجهی مدیران ارشد سلامت کشور به نقش، توان و ظرفیت دامپزشکان در مراسم مختلف از جمله هفته سلامت اظهار کرد: در نامه‌ای که به مناسبت هفته سلامت به وزیر بهداشت ارسال شد با یادآوری نگاه ویژه این وزارتخانه به مساله تغذیه سالم و تأمین بهداشت جامعه و مواد غذایی در روزشمار هفته سلامت و اهتمام سازمان جهانی بهداشت به موضوع غذای سالم، از عدم توجه به نقش سازمان دامپزشکی کشور و دامپزشکان در مراسمی نظیر هفته سلامت در سال‌های گذشته و امسال انتقاد شد.

وی افزود: در این نامه تقسیم معاونت سلامت وزارت بهداشت به دو معاونت بهداشت و درمان فرصتی طلایی و تاریخی دانسته و ابراز امیدواری شده تا در هیاهوی درمان از توجه به پایه بهداشت که همان طب پیشگیری و دامپزشکی است غفلت نشود.

لطفی‌‎زاده با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت بر نقش مهم دامپزشکان در تأمین سلامت جامعه شهری تأکید کرد و افزود: پایه بهداشت و سلامت جامعه طب پیشگیری است و دامپزشکان با توجه به اشراف کامل بر روش‌های پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‎های قابل انتقال بین حیوان و انسان و نقش مؤثر در تأمین بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی در صف مقدم طب پیشگیری هستند.

رییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی با اشاره به حضور نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بالاترین مرجع تصمیم‌گیری سازمان نظام دامپزشکی کشور و تعامل آن وزارتخانه در موضوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان و تأمین بهداشت مواد غذایی با سازمان دامپزشکی کشور ابراز امیدواری کرد که نه تنها در هفته سلامت بلکه در همه ایام سال توجه بیشتری به نقش حرفه دامپزشکی به عنوان پایه بهداشت جامعه از سوی مدیران ارشد سلامت کشور صورت گیرد.

لطفی‌زاده در پایان تأکید کرد: از آنجایی که امسال شعار روز جهانی دامپزشکی که آخرین شنبه آوریل هر سال است به همکاری و تعامل بیش از پیش پزشک و دامپزشک اختصاص یافته، از وزیر بهداشت خواسته‌ایم از توجه به نقش مهم حرفه دامپزشکی در طب پیشگیری غفلت نکند.

 

متن کامل نامه رئیس مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی به وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به این شرح است :

 

بسمه تعالی

 

سرکار خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی

وزیر محترمه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

 

سلام علیکم

احتراماْ ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و تقدیر از زحمات سرکارعالی و سایر همکاران ارجمند در آن وزارتخانه به مناسبت روز جهانی بهداشت و هفته سلامت ، بدینوسیله مراتب نگرانی و تأسف خود را از غفلت عمیق مدیران ارشد سلامت کشور نسبت به حرفه دامپزشکی ابراز می‌دارم. متأسفانه در دوره گذشته ، آن وزارتخانه از نقش حرفه دامپزشکی در تأمین بهداشت عمومی غفلت نمود و در مراسم هفته سلامت توجه چندانی به این نقش مهم نداشت. هر چند در این دوره هم علیرغم توجه سازمان جهانی بهداشت به تغذیه سالم و نگاه ویژه آن وزارتخانه به موضوع سلامت جامعه و بهداشت مواد غذایی در روزشمار هفته سلامت، نامی از سازمان دامپزشکی کشور در فهرست سازمان‌های همکار یا در پوستر ستاد مرکزی هفته سلامت به چشم نمی‌خورد، اما از آنجایی که در این دوره پیرو تصمیم سرکارعالی مبنی بر تقسیم معاونت سلامت به دو معاونت مجزای بهداشت و درمان فرصتی طلایی و تاریخی برای توجه به نقش مهم حرفه دامپزشکی در طب پیشگیری و بخصوص تأمین بهداشت مواد غذایی آحاد جامعه فراهم شده، امید است در هیاهوی درمان از توجه به پایه بهداشت که همانا طب پیشگیری و دامپزشکی است غافل نباشید. مزید استحضار سرکارعالی به عرض می‌رساند علاوه بر  هفتمین روز از ماه آوریل که به نام روز جهانی بهداشت نامگذاری شده ، آخرین شنبه همین ماه هم هر سال به نام روز جهانی دامپزشکی مزین گردیده ، گرامی داشته می‌شود و اتفاقاً امسال شعار این روز بر همکاری گسترده و بیشتر پزشک و دامپزشک در تأمین سلامت جامعه تمرکز یافته است.

" One World, One Health: more cooperation between veterinarians and physicians "

انتظار آن است با توجه به آنکه سرکارعالی در بالاترین مرجع تصمیم‌گیری سازمان نظام دامپزشکی کشور نماینده دارید و در موضوع پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‎های قابل انتقال بین حیوان و انسان و تأمین بهداشت مواد غذایی در هر سه وعده غذای غالب خانواده‌ها با سازمان دامپزشکی کشور در تعامل هستید، از توجه به نقش مهم دامپزشکی در طب پیشگیری غفلت نفرمایید.

 قبلاً از حسن توجه سرکارعالی سپاسگزاری نموده و از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات آن وزارتخانه را خواستارم.

 

با احترام

دکتر محمد لطفی زاده

رئیس مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amini
|
-
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۸
0
0
با عرض سلام.آقای دکتر از زحمتی که برای دامپزشکان میکشید از صمیم قلبم ازتون ممنونم.وقتی که دانشگاه آزاد و شبانه این همه دامپزشک بر میداره وضع دامپزشکی نه تنها خوب نمیشه از این هم بدتر میشه.
دكتر محمد دانشوران
|
-
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۸
0
0
دستت درد نكند جناب دكتر .
ايكاش مسئولان تشكيلات اجرايي دامپزشكي ، تشكيلات غيردولتي ومردمي دامپزشكي نيز اقدام مشابهي ميكردند.
انشالله دست بدست هم بدهند وازانشقاق دامپزشكي ممانعت كنند .
shabbooie
|
-
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۷
0
0
با سلام خدمت جناب دکتر لطفی زاده.از توجه و بیداری جنابعالی بسیار متشکرم درحالیکه بسیاری از مسولین و مدیران فعال در این حرفه هنوز خودشان در خوابی سنگین اند و ما جه توقعی میتوانیم از سایرین داشته باشیم؟!
خدمت جناب امینی هم ضمن سلام باید عرض کنم:باید دید از این تعداد فارغ التحصیل که میفرماییدچه تعدادی واقعاً دامپزشکی میدانند!ضمن اینکه من با اینکه خودم دانشجوی دانشگاه دولتی هستم میبینم که فارغ التحصیلان همین دانشگاه آزاد بسی در کار حرفه ای ترند.مثالش همین دکتر اهری که متن مصاحبه ایشان در صفحه نخست مجله موجود است.بیایید همه واقع بینانه تر به مسائل بنگریم.
نظر شما
ادامه