کد خبر: ۱۷۱۳۹

رییس جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران در مراسم اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه صنعت لبنیات از نظر سخت افزاری صنعت پیچیده‌ای است، اظهار داشت: ساخت 1200 قطعه پیچیده فنی و سخت‌افزاری منجر شد تا 30 درصد در تولید قطعاتی که پیش از این به سبب تحریم به واردات آن نیاز داشتیم، خودکفا شویم.

وی افزود: ساخت این قطعات پیچیده فنی طی دو سال گذشته از طریق مهندسی معکوس و به وسیله پرسنل و محققان شرکت صنایع شیر ایران در دستور کار قرار گرفت و تولید شد.

حنیف‌پور به تهیه فرمولاسیون و تولید بیش از 260 نوع محصول و فرآورده لبنی اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از 80 نوع آن به بازار عرضه شده و توانسته سهم مهمی در بازار داخلی به خود اختصاص دهد.

رییس جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران تصریح کرد: تولید این محصولات متنوع و متعدد به این دلیل انجام شد تا بتوانیم در مقابل تحریم‌های احتمالی صنعت غذا کشور را از واردات بی‌نیاز کنیم.

وی همچنین به تولید شیرخشک نوزاد که تا پیش از این در کشور تولید نمی‌شد اشاره کرد و افزود: هم اکنون نه تنها توانایی تامین نیاز داخلی در این شرکت وجود دارد، بلکه با توجه به این که هیچ یک از کشورهای منطقه توانایی صادرات شیر خشک نوزاد را ندارند، صنایع شیر ایران می‌تواند این محصول را به کشورهای منطقه صادر کند.

گفتنی است؛ جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران شب گذشته با حضور مصرف کنندگان برتر و برگزاری جشن خودکفایی این صنعت در شیراز به کار خود پایان داد.

 

 

نظر شما
ادامه