کد خبر: ۱۵۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر -  در هشتمین همایش بین المللی جراحی، بیهوشی و رادیولوژی دامپزشکی با حضور دکتر محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی از مقام علمی مرحوم دکتر بهیار جلالی متخصص ابزیان تجلیل شد. 
در مراسم بزرگداشت دکتر بهیار جلالی ،‌معاونان دانشجویی و پژوهشی دانشگاه تهران و برخی چهره های ماندگار حضور داشتند.
مرحوم دکتر بهیار جلالی در تاریخ 1332 هجری شمسی در تهران متولد شد و در سال 1356 در رشته بیماریهای ماهی ازدانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.
او در سال 1995 در اکادمی علوم مجارستان با اخذ درجه دکترای تخصصی بیماریهای ماهی در گرایش انگل شناسی ماهیان به کشور بازگشت.
کشف 25 گونه انگل جانوری در جهان ، ارائه بیش از 14 جلد کتاب علمی ، حدود 150 مقاله و سخنرانی علمی ، راهنمایی و مشاوره 44 رساله فارغ التحصیلی و تربیت دهها دانش اموخته دکترای تخصصی و عمومی دامپزشکی در شش دانشکده دامپزشکی و شیلات از جمله فعالیت های علمی دکتر بهیار جلالی است.
استاد بهیار جلالی عضویت در سازمانهای علمی ملی و بین المللی از جمله عضویت جامعه دامپزشکی ایران و جهان ، عضویت جامعه بیماری شناسان ماهی اروپا ،‌عضویت اکادمی علوم نیویورک و عضویت انجمن شیلاتی اسیا را در کارنامه خود دارد.
دکتر علیرضا جهاندیده دبیر اجرایی هشتمین هم اندیشی بین المللی جراحی، بیهوشی و رادیولوژی دامپزشکی هدف از برگزاری این همایش سه روزه را ارائه اخرین راههای درمانی در علم جراحی دامپزشکی دانست و گفت : تبادل و انتقال تجربیات پژوهشگران داخلی و خارجی در زمینه علوم رادیولوژی و سونوگرافی دامپزشکی از دیگر اهداف برگزاری هم اندیشی است.
وی افزود: 427 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده بود که از این تعداد 47 مقاله به صورت سخنرانی و 220 مقاله نیز در قالب پوستر در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
جهاندیده گفت : 4 کارگاه تخصصی در زمینه آرتروسکوپی ، لاپاراسکوپی ، کارگاره روش های نوین جراحی و رادیولوژی در دامپزشکی از جمله برنامه های جانبی این هم اندیشی است.
دکتر سیف الله دهقانی رئیس انجمن جراحی دامپزشکی ایران در این همایش گفت : بسیاری از دامپزشکان بخش خصوصی کشورهای خارجی در ایران فعالیت می کنند که باید جلوی فعالیت انها گرفته شود همانطور که دامپزشکان ایرانی حق فعالیت در کشورهای دیگر را ندارند.
وی افزود: بسیاری از مقالات داخلی و خارجی به مجله جراحی دامپزشکی ارسال می شود که برخی از این مقالات در نمایه های بین المللی معتبر از جمله ISI ثبت می شود.
دهقانی گفت: انجمن جراحی دامپزشکی ایران با انجمن های جراحی دامپزشکی معتبرارتباط علمی دارد و همواره این انجمن به دنبال کسب راههای پیشرفته و جدید در درمان بیماریها با روش جراحی است.
این همایش را انجمن جراحی دامپزشکی ایران و واحد علوم تحقیقات دانشگاه ازاد اسلامی به صورت مشترک برگزار کرده اند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتردانشوران
|
-
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۲
0
0
برای آرامش روحش وتسلی بازماندگان «فاتحه »
روحش شاد
دردوران دانشجویی یک سال قبل از ما و ورودی 1350 بوده از نزدیک مرحوم را می شناختم امروز فهیدم که برحمت الهی پیوسته
مرحوم فردی با ادب و با نزاکت و آرام بود .
باسپاس از دکتر لطفی زاده عزیز و دکتر نکویی عزیز که لز دوستان میباشد وخانم دکتر شمسی امیداست همانگونه که رييس محترم مرکز مجازي پژوهش‌هاي راهبردي دامپزشکي جناب دکترلطفی زاده پیش گرفته اند درزمان حیات افراد قدر آنها را بدانیم.
امید که سرلوحه بنده وسایر فعالان عرصه بهداشت دام ودنیازی مجازی گردد.
درآخر برای روح مرحوم ازدرگاه احدیت آمرزش وبرای بازماندگان تسلی مسئلت می نمایم .
آمین
نظر شما
ادامه