کد خبر: ۱۴۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

مرگ و زندگی ببری در دستان سا‌یتیس/ پا فشاری دامپزشکی و وزارت بهداشت بر معدوم سازی
مدیر کل دفتر حیات وحش محیط زیست کشور گفت: در حال هماهنگی با IUCN و سایتیس(کنوانسیون منع تجارت گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض) برای تعیین تکلیف وضعیت ببر ماده سیبر‌یای هستیم.
محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص تعیین تکلیف ببر ماده سیبر‌یایی گفت: از 3 سال گذشته پس از اعلام نتایج آزمایشات و ناقل بودن این حیوان به مشمشه سازمان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت اعتقاد بر معدوم سازی این حیوان دارند.

وی ادامه داد: اما به علت مخالفت مقامات پیشین سازمان محیط زیست با معدوم سازی ببر ماده، مقرر شد این حیوان در قرنطینه نگهداری شود، که در این مدت نیز در پارک ارم در قرنطینه است.

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست کشور افزود: طبق آخرین جلسه ای که یک ماه گذشته با سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت داشتیم این 2 ارگان همچنان بر معدوم کردن حیوان پا فشاری می کنند و ما نیز در حال هماهنگی با اتحادیه بین ا‌لمللی حفاظت از طبیعت (IUCN) و سایتیس‌ ( کنوانسیون منع تجارت گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض) هستیم.

محمدی ادامه داد: شرایط این حیوان به گونه ای است که معدوم کردن و یا نگه داری از آن باید طبق مقررات بین المللی‌ انجام شود که بعد از اعلام نظر این 2 مرجع سازمان در خصوص وضعیت ببر مادر سیبری اقدام خواهد کرد.

شایان ذکر است: 3 سال پیش 2 قلا‌ده ببر سیبر‌یایی در طرح مبادله با 2 پلنگ ایرانی از روسیه وارد کشور شدند که بعد از هشت ماه طبق اعلام نظر مسئولان به علت خوردن گوشت الاغ آلوده به مشمشه‌ مبتلا شدند ببر نر به دلیل این بیماری تلف شد.
همچنین 14 شیر باغ وحش نیز پس از ابتدا به این بیماری به رگبار بسته شدند و در این بین ببر ماده که طبق اعلام نظر سازمان دامپزشکی اگر چه مبتلا به بیماری نشده اما ناقل این بیماری‌ست به دلیل مخالفت سازمان محیط زیست با معدوم کردن آن نزدیک به 3 سال است که در قرنطینه به سر می برد.
برچسب ها: ببر، مشمشه،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
-
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
0
0
سلام ضمن خسته نباشید به دامپزشگان عزیز وقتی این ببر تونسته نزدیک به چهار سال با این بیماری مشمشه که آخر نفهمیدم مبتلا هست یانه دست وپنجه نرم کنه چرا بعد ار چهار سال می خواید تنها ببر سیبری ایران رو معدوم کنید با تلاش شما پزشگان وامید به خداانشالله که خوب می شه وبا ورد کردن یک ببر نر این پروژه به پیروزی منجر می شه که برای جامع دام پزشکی و محیط زیست انعکاس خوبی تو دنیا خواهد داشت
باتشکر
نظر شما
ادامه